Buna ziua,
As dori sa stiu daca este legal ca asociatia de proprietari sa perceapa taxe lunare(200 ron) pentru o firma cu sediu social in bloc. Mentionez ca firma nu are activitate in bloc, doar sediu social.
Va multumesc!
dvs. ii puteti intreba in baza carui act normativ percep o asemenea taxa ? daca vi se comunica ca asa a decis Adunarea GENERALA soilcitati eliberarea unei copii dupa aceasta si atacati-o in instanta.
In reglementarea actuala nu exista o asemenea obligatie si ceea ce spuneti dvs. e evident, un abuz.
este vorba despre:
"1.contributie suplimentara lunara la cotele de intretinere pentru sediu social 200 lei/luna;
2. contributie suplimentara lunara la cotele de intretinere pentru adresa de corespondenta 100 lei/luna;
3. contributie suplimentara lunara la cotele de intretinere pentru punct de lucru 400 lei/luna."
In cazul firmei mele este punctul 1, sediu social fara activitate in bloc.
Cheltuielile lunare raportate la numarul de persoane sunt prevazute la alt punct, care pare in regula.
Asociatia poate incheia o conventie anuala cu firma respectiva, in baza careia firma sa contribuie la cheltuilile asociatiei, in functie de natura activitatii ce se desfasoara in spatiul respectiv. Daca firma refuza incheierea acestei conventii anuale, comitetul executiv poate stabili o suma in baza unor criterii.
Extras din HG 1588/2007, art. 37 :
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.
(3) Conventia precizeaza contributia proprietarului la cheltuielile asociatiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi inregistrate distinct pe fiecare proprietate in cauza si care sunt determinate de activitatea desfasurata.
(4) Conventia completeaza obligatiile proprietarului fata de cheltuielile din cadrul asociatiei de proprietari mentionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f). (L 230/2007 ART. 47. Cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele: b) cheltuieli pe consumuri individuale; c) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale; d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari; e) cheltuieli pe consumatori tehnici; f) cheltuieli de altă natură.)
(5) In situatia in care, la notificarea scrisa din partea asociatiei de proprietari, proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta din condominiu refuza incheierea conventiei, sunt aplicabile criteriile stabilite si adoptate in acest sens de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari prin decizie scrisa si in baza constatarilor vizuale cu privire la activitatea desfasurata din punct de vedere al numarului de persoane angajate si al numarului de clienti.
După semnarea acordului de principiu de către asociaţie cu privire la funcţionarea firmei în cadrul imobilului, trebuia semnată o convenţie anuală cu privire la repartizarea cheltuielilor aferente consumurilor. Aceasta trebuia semnată de ambele părţi, pe de o parte asociaţia de proprietari, pe de o parte persoana juridică. Aceste cheltuieli pot fi impuse persoanei juridice numai în cazul în care aceasta a semnat convenţia menţionată, în caz contrar, puteţi da asociaţia în judecată pentru nelegalitatea perceperii acestor cheltuieli, neexistând un temei legal. Anterior introducerii unei acţiuni în instanţă, vă sfătuiesc să depuneţi în scris, cu nr. de înregistrare o cerere la asociaţie prin care solicitaţi să vi se explice motivele şi temeiul de drept al aplicării acestor cheltuieli, cu menţiunea că vă veţi adresa instanţei pentru ocrotirea drepturilor dv.