avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 191 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Sponsorizare fond de reparații
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Sponsorizare fond de reparații

La parterul blocului este în chirie o firma tip CAZINOU, care urmează sa primească avizul de funcționare . Pentru aceasta, firma solicita avizul asociației de proprietari. Ei se angajează sa participe la fondul de reparații al asociației cu o suma fixa lunara, Este legala o astfel de sponsorizare ? Fondul se poate folosi la orice reparație aprobata de adunarea generala, sau numai la părțile comune, care deservesc și firma respectiva?
Pentru a fi legala sponsorizarea, ce acte trebuiesc întocmite și dacă actele trebuie sa fie înregistrate undeva?
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 17:37, 31 August 2017
Nu se poate impune o taxă fixă lunară ca fond de reparații . Fondul de reparații se aprobă de A.G in fiecare an si se folosește pentru părțile comune interne și externe ale Asociației . Plata pentru fondul de reparații este obligatorie pentru orice proprietar din bloc și se plătește conform părții indivize din Asociatie . Părerea mea este că nu trebuie să incheiați un act special pt. plata fondului de reparații , astfel pt. asta este Legea 230 /2007 care specifică clar plata f. r. .Dacă incheiați un act mai aparte s-ar putea să fți acuzați de abuz .
Sumele depozitate in fondul de reparatii legal trebuiesc utilizate strict pentru intretinere si reparatii parti comune imobil
Daca spatiul inchiriat apartine asociatiei de proprietari ,aceasta trebuie sa parcurga procedura prevazuta de HG nr 1588/2007

Repartizarea cheltuielilor pe număr de persoane
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.




Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) In situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) In situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz,cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.
Ultima modificare: Joi, 31 August 2017
ynocentta, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata intretinere firma cu activitate comerciala alstmo alstmo Buna ziua, exista vreo reglementare privitor la plata intretinerii de catre o firma care isi desfasoara activitatea intr-o scara de bloc? In cazul nostru ... (vezi toată discuția)
Iluminatul pe scară cornel1592 cornel1592 Costul pentru iluminatul de pe scară este suportat şi de persoanele care lipsesc temporar din locuinţă? (vezi toată discuția)
Consum apa anissia anissia Buna ziua, am cateva probleme sau dileme pe care as vrea sa le solutionez. La o scara de bloc cu 13 apartamente 3 apartamente sunt contorizate la apa, 2 ... (vezi toată discuția)