firma la care lucrez este de dimensiuni mici-pana in 30 angajati.in urma unui control ITM, ni s-a transmis ca reg.intern trebuie completat cu procedura de solutionare a cererilor/reclamatiilor salariatilor.care poate fi persoana careia i se poate adresa o contestatie (nu administratorul),din afara firmei-un mediator sau o pers.cu functie de conducere-ex.contabil-sef ? procedura in sine ce trebuie sa contina ? va multumesc.
Codul muncii prevede ca Regulamentul intern trebuie sa cuprinda anumite clauze, enumerand;
Art. 258. - Regulamentul intern cuprinde cel puţin următoarele categorii de dispoziţii:
a) reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul unităţii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;
c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi al salariaţilor;
d) procedura de soluţionare a cererilor sau reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;
f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinară;
h) modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice.
Probabil dvs. nu ati atins acest punct in RI.
Puteti preciza in RI ca toate cererile se depun la registratura / secretara, se inregistreaza ... apoi se distribuie catre departamentele de resort (depinde de fiecare problema), respectiv in termen de .....
Puteti meniona in procedura si termenul in care se poate emite raspunsul la cerere/solicitare, eventual sanctiunea personalului care nu raspunde in termen.
iata cateva sugestii :).
Puteti include in R.I. urmataorele reguli cu privire la aspectul semnalat de catre inspectorii ITM:
Salariatii pot adresa angajatorului, in nume propriu, cereri sau reclamatii individuale privind incalcarea drepturilor lor prevazute in contractui individual de munca sau contractui colectiv de munca.
Pentru solutionarea temeinica si legala a cererilor sau reclamatiilor individuale ale salariatilor angajatorul va dispune numirea unei comisii printr-o decizie administratorului care sa cerceteze si sa analizeze detaliat toate aspectele sesizate.
In termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii sau reclamatiei individuale a salariatului la registratura societatii, pe baza raportului comisiei, angajatorul va comunica in scris raspunsul catre petitionar.
Semnarea raspunsului se face de catre administratorul societatii. In raspuns se indica, in mod obligatoriu, temeiul legal al solutiei adoptate.
Petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute datele de identificare ale salariatului, nu se iau in considerare.