Da, contabilitatea ti-o tii singur - contabilitate in partida simpla.
In primul rind, pe linga chitantier si facturier, iti trebuie registrul-jurnal de incasari si plati. Se numeroteaza pagina cu pagina, se snuruieste si se inregistreaza la fisc. In el treci toate cheltuielile si incasarile. La cheltuieli poti pune tot ceea ce este legat de desfasurarea activitatii (nu pot da amanunte, nu stiu ce activitate desfasori), iar daca ai sediul acasa poti pune partial si intretinerea, electricitatea, gazele, telefonul fix. Iti mai trebuie un registru inventar (numerotat pagini, snuruit, inregistrat) si registru de control.
La registrul incasari si plati este simplu, scrii felul documentului (chitanta, bon fiscal), cine l-a eliberat (SC ... sau dupa caz), iar suma o treci la plati. Pentru incasari, treci numarul chitantei eliberate de tine, apoi persoana sau institutia catre care o eliberezi, iar suma o treci la incasari. Totalul se face pe coloane, la sfirsitul paginii. Acest total il treci si la inceputul paginii urmatoare, la rindul unde scrie "report". Daca ai cont in banca, nu uita sa treci la plati si comisioanele, iar la incasari sa treci dobinda.
Daca mai e ceva ce am uitat, te rog mai intreaba.
Bafta in noua activitate !!!
Dupa parerea mea este mai indicat sa va adresati unui contabil profesionist (cel putin pentru inceput, mai tarziu vazand si facand). Veti fi mult mai castigat ! Aparenta economie pe care o faceti tinandu-va singur contabilitatea se poate intoarce (candva - la un eventual control fiscal) impotriva dvs.
Desi i se spune contabilitate in partida simpla, nu este chiar simpla, deoarece
va trebui sa tineti cont de, sa completati, sa depuneti :
- registru jurnal de incasari si plati; registru inventar; fisa pentru operatiuni diverse; registru pentru operatiuni diverse etc
- mai sunt si declaratii (220,200,392 A sa 392 B);
- jurnal de vanzari si de cumparari chiar daca nu sunteti platitor de TVA;
- cheltuieli deductibile (limitat sau nelimitat);
- venituri impozabile sau neimpozabile;
- contributii sociale;
- etc.
Depuneti Declaratia de inregistrare Formular 070 la unitatea fiscala de care apartineti, in 30 de zile de la data inceperii activitatii, precum si Declaratia privind venitul estimat Formular 220 . Fac exceptie de la depunerea formularului 220 situatiile in care impozitul se retine de catre platitor. Se pot descarca de pe net, www.mfinante.ro)
Pana pe 17 mai depuneti Declaratia privind veniturile realizate Formularul 200. Depuneti si Declaratia privind venitul estimat Formular 220, daca in anul anterior ati avut pierderi sau apreciati ca veti avea venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul anterior.