Buna tuturor,
Am de recuperat (prin compensare ptr.ca nu am depus cerere la Sanatate ptr.restituire) sume de la FNUASS.
In D.112 ,dupa completare, nu tine cont decat de ce se completeaza ptr.luna curenta, astfel ca in anexa 1.1 "Creante" la creanta cu nr.15 :contributii ptr.concedii si indemnizatii" imi completeaza ,automat,suma de plata din luna de raportare.Daca modific manual ,la aceasta creanta astfel incat sa fie de plata 0 ( pun aceeasi suma pe deductibil) nu pot valida ptr.ca imi da eroare.
Unde trebuie sa modific sau sa completez,ptr.ca in C2 rd.12 si 13 nu iti da voie sa modifici.
Specific ca am descarcat ultima varianta a programului car ar trebui sa fie buna din moment ce se depun deja D.112.
Multumesc celor care ma ajuta.
Nu stiu daca voi stiti,dar eu tocmai am descoperit,cu stupoare,ca sumele de recuperat de la FNUASS ptr.care nu am depus cerere,NU le mai putem recupera prin compensare,cum faceam pana acuma.
Am consultat sectiunea "Intrebari frecvente" D.112 si iata ce raspuns am gasit la intrebare pusa de cineva pe aceasta tema :
Intrebare : In legatură cu completarea D112 am întalnit următoarea situaţie: avem
sume de recuperat din lunile anterioare din "Contribuţia pentru concedii si
indemnizaţii de la persoane juridice sau fizice care au calitatea de
angajator" (pozitia nr.15 din nomenclator) şi nu stim cum putem evidentia
aceasta sumă, astfel încât să nu mai primim mesaj de eroare cand completăm
randul 2 "Suma deductibilă" în limita sumei datorate în lună.
Raspuns : În conformitate cu prevederile art. 40 alin.(1) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizaţiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificãăi prin Legea nr.399/2007,
cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2010, indemnizaţiile pot fi
solicitate pe baza actelor justificative, în termen de 90 de zile de la data
de la care beneficiarul era în drept sã le solicite. Astfel, de la momentul
intrării în vigoare a OUG nr. 36/2010, angajatorii nu mai pot solicita,
respectiv, nu mai pot recupera din contribuţia datorată în luna de raportare,
sume reprezentând indemnizaţii plătite de către aceştia asiguraţilor, care
depãăşesc suma contribuţiilor datorate, dacă este depăşit termenul de 90 de
zile de la data la care era în drept sã le solicite/recupereze.
De asemenea, art. 38 alin. (2) din OUG nr. 158/2005 a fost modificat prin OUG
nr. 117/2010 şi începând cu ianuarie 2011 sumele reprezentând indemnizaţii de
asigurări sociale de sănătate,achitate de angajator asiguraţilor salariaţi,
care depăsesc contribuţia datorată în luna de raportare, nu se mai pot
recupera din contribuţiile datorate în viitor, ci numai prin cerere de
restituire depusă la casa de asigurări de sănătate.
PRECIZARE
Venit brut realizat condiţii normale(se înscrie câştigul brut neplafonat
realizat de asigurat în condiţii normale de muncă în vederea calculării
contribuţiilor de asigurări sociale pentru pensii conform OUG 117/2010,
exclusiv sumele exceptate de prezenta ordonanţă de urgenţă). Nu se includ
indemnizaţiile de asigurări sociale)
sta tema :
Dupa cate se pare,cel putin in momentul de fata,le-am "pierdut",nu le mai putem recupera.
Spun " in momentul fata" in speranta ,daca mai asteptam putin,poate vor reveni asupra acestei decizii incorecte pe care au luat-o.In caz ca nu se va reveni, n-avem decat sa le consideram ca si concedii medicale suportate de unitate.
Deocamdata eu mai astept,le las in sold (debitor) in balanta si voi crea un alt cont analitic cu care voi lucra incepand cu 2011.#-o
Este posibil un raspuns avizat in acest sens, din punct de vedere juridic ? Nu stiu cum se foloseste acest forum...iti raspunde cineva avizat ...sau doar noi ne dam cu parerea ?
Vreau sa stiu daca sumele "pierdute" se trec pe cheltuieli nedeductibile, avand in vedere ca din greseala noastra nu am depus cerere de recuperare - ordonanta era din aprilie 2010, daca nu ma insel (cea cu 90zile).
Am primit si eu acel raspuns inteligent de la Casa de sanatate .. adica ,,pa sume de recuperat" ...
Intrebarea mea este (si cu asta cred ca o sa merg in instanta) :
,, De unde era sa stiu eu in iulie 2010 ca ei vor produce aceasta OUG 36, pentru a putea sa solicit, preventiv si in termenul de 3 ani, valabil la acea data, recuperarea sumelor ?? Adica OUG 36 are efecte retroactive ?? ... De exemplu pentru sume din 2008 (iulie 2008 ma rog), 2009 ????
Pai e corect ? Cu o zi inainte de OUG 36 era valabil termenul de 3 ani .... Si vin ei cu ordonanta si fac sa dispara efectul celor 3 ani ?? "
Ar trebui actionat in instanta la nivel national ... un tsunami de procese !
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Fnuass
ContSters166822
Buna ziua,
ce facem cu sumele de recuperat din FNUASS, pentru care nu am depus cerere in termen de 90 de zile si pe care nu pot sa le mai recuperez incepand ... (vezi toată discuția)
Fnuass
erotia
buna ziua
Intrebarea mea este cum inregistrez si care e monografia contabila pentru suma de la FNUASS care nu s-a recuperat in termen de 90 de ... (vezi toată discuția)