Factura si bonul de casa trebuie inaintate comitetului, iar daca membrii acestuia sau presedintele considera ca acea cheltuiala poate fi decontata, e ok, daca nu... tatal dvs. ramane cu paguba.
Intr-o asociatie nu tot ce se cumpara se si deconteaza, in sensul ca mai intai intrebati presedintele si abia apoi cumparati.
AS DORI RASPUNSUL SI UNUI CONTABIL!
deci pe scara blocului se pun senzori de lumina.
in colaborare cu administratora, s-au facut niste cheltuieli
in cazul de fata, aceasta a confirmat ca e totul 0k
in privinta facturii si bonului de casa
atata timp cat tatal meu este membru in asociatie
ne-au fost deja decontati 400 lei din suma dar eu vroiam sa stiu daca sunt acceptate si bonurile cu stampila, si factura daca este pe numele tatalui meu.
daca este legal din punct de vedere contabil
multumesc
Pentru a cumpara materiale de curatenie, pentru reparatii, rechizite..., orice pentru asociatie, in contabilitate trebuie sa introduceti, sa inregistrati facturi in care cumparator sa fie "asociatia de propr XXX". Presedintele asociatiei poate sa delege pe oricine sa faca aceste cumparaturi si firesc va apare numele acestuia la "delegat" sau "reprezentant" pe factura.
Chiatnta care insoteste factura, la fel trebuie sa aiba pe ea la cumparator "asociatia de propr XXX". Pe chitanta nu se mai trece delegatul ca este trecut pe factura. Iar pe chitanta mai scrie ca suma reprezinta contravaloarea facturii nr.....
Bonul fiscal nu este nominalizat, adica nu contine pe el numele cumparatorului, dar trebuie sa se ataseze la un mic decont de cheltuieli. O foaie A5 la care se ataseaza bonul. Pe acesta cel care a aduce marfa cumparata si bonul trebuie sa scrie ce a cumparat si sa semneze. Presedintele aproba, casierul plateste...
Dar toate acestea trebuie sa se faca cu aprobarea conducerii asociatiei. Se discuta, eventual, in comitet, daca nu-i o avarie, o urgenta. Se stabileste ca se da o suma de bani (cu dispozitie de plata) unuia din proprietari, membru in comitet, meserias... pentru a achizitiona o lista de materiale...
Cand revine cu materialele, cu bonurile, cu facturi si chitante, se fac socotelile pe un fomular "decont de cheltuieli" sau ceva cat de cat apropiat.
Concret dpdv contabil:
Este legal a plati din banii asociatiei materiale achizitionate si servicii facute de oricine, in folosul asociatie, dar respectand regulile contabile si regulamentul operatiunilor de casa, din care o mica parte le-am explicat mai sus.
Nici un leu nu poate intra sau iesi din asociatie (casa sau banca) fara document completat, datat, aprobat, semnat...