Buna ziua
Am si eu o problema urgenta : societatea la care lucrez ca si inspector de resurse umane , urmeaza sa inchida un punct de lucru, acolo lucreaza 9 angajati , va fi concediere individuala , intrebarea mea este :
- in situatia in care la nivel national respectiv la nivel de ramura( comert) inca nu s-au negociat si publicat contractele colective de munca, eu ce fac cu salariile compensatorii, le acord la incetarea contractelor sau nu ?
Daca nu s-a negociat si semnat contractul colectiv de munca pe anul 2011 inseamna ca este inca valabil ultimul semnat , adica cel din anul 2010.
Art. 76.
- (1) La incetarea contractului individual de munca din motive ce nu tin depersoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensatie de cel putin douasalarii lunare, in afara drepturilor cuvenite la zi.
-(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile atunci cand incetarea contractului individual demunca a intervenit ca urmare a unor motive ce nu tin de persoana salariatului.
Deci eu cred ca da...
CCMUN 2007-2010 nu mai este valabil, intrucat a fost denuntat expres, in momentul inceperii negocierilor pentru noul CCMUN, care nu s-a inregistrat. (exista si un raspuns al Ministerului Muncii in acest sens). In acest moment nu mai exista in Romania Contract colectiv de munca la nivel national. In masura in care nu exista negociate, semnate si inregistrate nici ccm la nivel de ramura sau unitate, nu vad baza legala pentru acordarea acelor salarii compensatorii.
1. Denuntarea de care face referire Ministerul Muncii nu are niciun temei legal.
2. In mesajul initial era vorba despre CCM la nivel de ramura de comert care acorda doua salarii compensatorii lunare.
3. CCM la nivel de ramura de comert este in vigoare ,avand in vedere ca niciuna dintre parti nu l-a denuntat.