Dupa cum bine cred ca stiti, incepand de maine se da drumul la Programul Pentru Stimularea Infiintarii Si Dezvoltarii Microintreprinderilor De Catre Intreprinzatorii Tineri. Ideea principala este ca doresc sa accesez program, insa am rasfoit actele necesare infiintarii unui SRL-D si m-a cam luat durerea de cap si sunt si in criza de timp. Pentru a avea sanse in accesarea acestui program, ar trebui sa am actele firmei in 3-4 zile, sau macar actele sa fie depuse. desemenea se precizeaza ca, costurile de infiintare ale unui SRL-D sunt de 0 (zero) lei, insa se pare ca totusi trebuie sa platesc si eu ceva si nu stiu ce. In acest sens, doresc sa va adresez cateva intrebari referitoare la infiintarea acestei societati.
Potrivit ONRC am nevoie de urmatoarele acte: 1. Cererea de inregistrare in original
- aici lucrurile sunt destul de clare, am vazut ca exista un tipizat, sa zicem ca reusesc sa-l completez cum trebuie 2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original)
- In cererea tipizata am vazut ca se poate bifa verificare diponibilitate firma si rezervare denumire firma. Pana aici nicio problema, insa rezervarea denumirii firmei am inteles ca costa 50 de lei. In cazul meu trebui sa fac si rezervarea sau este de ajuns verificarea disponibilitatii firmei? 3. Actul constitutiv (original)
- Actul contitutiv se realizeaza ca si la un SRL simplu? Trebuie facut la un notar sau avocat? sau este de ajuns propria semnatura? 4. Dreptul care atesta dreptul la folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, inregsitrat la admin. financiara in raza careia se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social.
- (OPANAF 2112/2010) Aceasta am vazut ca este cererea insa nu pricep niste lucruri. Eu vreau sa-mi pun sediul social al SRL-d-ului in casa la mama, unde si locuiesc. Aceasta cerere trebuie completata de mama ca si proprietar al casei, sau de mine? Am nevoie de contract de comodat/inchiriere pe una din camerele casei care urmeaza sa-mi deserveasca ca si sediu social? Am nevoie de acordul vecinilor daca stau la curte? 5. Certificatul emis de admin. financiara competenta, care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta instrainarea dreptului de folosinta aasupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit.
- Aici nu stiu ce trebuie sa depun. N-am gasit nimic in acest sens, ori mi-a scapat cu vederea. So..I need help here also. 6. daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imbilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007.
- Este cazul? 7. Dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociati la capitalul social.
- trebuie sa deschid un cont in numele societatii si sa depun capitalul social (minim 200 lei). Corect? 8. Specimenele de semnatura ale fondatorilor, administratorilor..etc.
- Am inteles ca se face la un notar. Are cineva idee cat dureaza si cat costa?
Cam atat.momentan chiar nu stiu ce sa mai intreb, desi am senzatia ca am uitat ceva. Daca imi puteti raspunde la aceste intrebari, sau daca puteti completa ceva ce am uitat sa trec, v-as fi profund recunoscator. Asadar, cu toate aceste necunoascute, reusesc sa fac acest SRL-D un 3-4 zile pentru a depunde cererea pt acel program?
Toate documentele pot fi facute la camera de comert (statut, declaratii pe propria raspundere etc.). Daca mama este proprietara casei, iei un formular de contract de comodat, incheiat intre tine si ea (il iei tot de la camera de comert) si semneaza ea, tu doar duci si aduci contractul la camera de comert. Atasezi copie a actului de proprietate, semnata de tine, pe care scrii "conform cu originalul". Nu ai nevoie de acordul vecinilor daca stai la casa. La pct. 5 este tot un formular de la camera de comert, prin care se declara ca nu mai exista alte societati cu sediul la acea adresa. La 6 - nu este cazul. 7 - deschis cont la o banca. Daca tu esti cel care infiinteaza SRL-ul, semnezi la camera de comert. Daca iti cere si specimen de semnatura., la notar iti face documentul pe loc.
Uite ce am mai gasit legat de program:
=======
Mai întâi trebuie să precizăm că afacerea pe care doriţi să o demaraţi beneficiind de acest program trebuie să cuprindă „investiţii în active corporale şi/sau necorporale, pe o perioadă determinată, în scopul realizării unor obiective clare, concrete şi reale", potrivit Ghidului solicitantului. Iată ce trebuie făcut:
1. Înfiinţarea societăţii. La Registrul Comerţului de pe raza judeţului de domiciliu, veţi înregistra o Societate cu Răspundere Limitată Debutant (SRL-D), iar taxele aferente sunt acoperite de stat. Operaţiunea trebuie notificată Oficiului Teritorial pentru IMM-uri şi Cooperaţie. Atenţie: trebuie să aveţi cel puţin doi angajaţi cu contract de muncă în această societate nouă.
2. Depunerea planului de afaceri. Nu trebuie să vă deplasaţi până la sediul Agenţiei Naţionale pentru Implementarea Programelor IMM, ci puteţi trimite planul pe cale electronică, accesând site-ul instituţiei, aippimm.ro, ceea ce înseamnă, practic, înscrierea în program. Înscrieri se pot face continuu, până la epuizarea sumei totale destinate programului, care în acest an este de 4,94 milioane de euro.
3. Solicitarea creditului. Acest pas trebuie făcut doar de către întreprinzătorii care nu-şi pot finanţa afacerea din surse proprii, ci au nevoie de un credit bancar. Trebuie menţionat că şi acest program guvernamental funcţionează pe principiul că mai întâi beneficiarul plăteşte, apoi statul decontează.
4. Semnarea contractului de creditare. Acest lucru se va realiza la cinci zile lucrătoare după primirea hotărârii privind acordul de creditare.
5. Semnarea contractului de finanţare. Acest lucru se va realiza la cinci zile lucrătoare după primirea hotărârii privind acordul de principiu pentru finanţare. Contractarea se realizează la sediul Oficiului Teritorial pentru IMM unde a fost depusă notificarea de înregistrare a SRL-D.
6. Efectuarea cheltuielilor. Achiziţiile de materiale şi echipamente necesare demarării afacerii trebuie efectuate în cel mult un an de la înscrierea în program. Atenţie la lista cu produse ce se încadrează în categoria cheltuieli eligibile, prevăzută în Ghidul solicitantului.
7. Depunerea cererilor de tragere din linia de credit. Numărul cererilor poate fi de maximum 12, câte una pentru fiecare lună. Cererile se depun la instituţia de credit parteneră.
8. Certificarea cheltuielilor eligibile. Facturile eliberate la achiziţia de bunuri în cadrul investiţiei vor fi prezentate instituţiei de credit partenere, care va atesta drept eligibile (sau nu) respectivele cheltuieli.
9. Încasarea banilor cheltuiţi. La scurt timp după atestarea ca eligibile, de către instituţia de credit parteneră, Agenţia va deconta cheltuielile efectuate de către beneficiar, încheind astfel procesul de finanţare.
10. Monitorizarea. Statul va urmări evoluţia afacerii timp de trei ani din momentul în care investiţia a fost realizată. Atenţie: dacă apar inadvertenţe în derularea afacerii sau abateri de la regulile de finanţare săvârşite de către beneficiar, statul poate cere banii înapoi.
Ce puteţi cumpăra
Vor fi finanţate achiziţia de terenuri pentru construcţii şi/sau amenajări efectuate în cadrul proiectului, construirea sau achiziţia de spaţii destinate realizării activităţii, mobilier, echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, aparate şi instalaţii de măsură, control şi reglare, tehnică de calcul, de mijloace de transport, cu excepţia celor de mărfuri.
Astazi am fost la un notar sa fac contract de comodat pentru sediu social. Mi s-a spus ca nu-l poate face pe perioada nedeterminata, asa cum eu doream, ci pe maxim 2 ani. Binenteles ca stiu sigur ca se poate pe perioada nedeterminata, insa n-am gasit ceva legislatie sa-i pot demonstra notarului ca este nesimtit si ca vrea sa-mi faca pe doi ani ca sa-l mai vizitez si data viitoare. Ma puteti ajuta in acest sens? Ma simt furat cu nesimtire si nu prea accept asa ceva.
Eu am facut contractul de comodat pe masina pe 15 ani si pe apartament pe 10 ani. Nu inteleg de ce spune ca maximul este 2 ani. Oricum, de ce-l faci la notar? Se poate si sub semnatura privata (semnazi tu si pentru unul si pentru altul). POti lua un model de pe net sau de la camera de comert.
Uite o discutie si aici; www.avocatnet.ro/content/for...
Am si eu o nelamurire in privinta spuselor "mai întâi beneficiarul plăteşte, apoi statul decontează." Adica tanarul intreprinzator trebuie sa vina el primul cu amarul de bani cat ii trebuie pentru toata afacerea, apoi statul iti deconteaza? M-am gandit si eu sa fac un plan de afaceri pe baza unui teren de mini-fotbal artificial (cost in jur de 35000 euro- 10 000 euro de la stat+ credit 25000 euro,80% din ei), pai de unde n_iba sa fac eu rost de atatia bani, in primul rand? Ce sansa as avea eu sa particip la acest program atunci? Nicio sansa, tot cei care deja au bani (mama, tata, etc) vor reusi.
Pai si cum ai vrea sa fie? Toate fondurile rambursabile sau nerambursabile sunt asa. Sunt conventii facute de Uniunea Europeana, nu de noi. Iar partea ta de finantare sa fie din credit garantat deja este un lucru important. Ia trage o fuga pana la banca si cere un credit de aceeasi valoare, fiind un startup, sa vezi ce sanse de reusita ai sa primesti acei bani. Deci, una peste alta, este un ajutor care ni se ofera. Cine stie sa-l speculeze... spaga lui, cine nu, la anul.
Firma
lungu nicolae
am mai putin de 35 ani,doesc a infiintez o firma nemai avind pina acum si sa pot beneficia de ajutorul guvernamental pt firme starter.Sotul meu detine 3 ... (vezi toată discuția)
Contract comodat
mihapink
Buna ziua,
Am inceput demersul de inregistrare a unui SRL- D. Sunt in punctul in care trebuie sa duc un contract de comodat la Directia Finantelor (cel ... (vezi toată discuția)