Mai întâi trebuie precizat că afacerea pe care doriţi să o demaraţi beneficiind de programul de sprijinire a tinerilor care vor sa initieze o afacere (10.000 EUR de la stat) trebuie să cuprindă „investiţii în active corporale şi/sau necorporale, pe o perioadă determinată, în scopul realizării unor obiective clare, concrete şi reale", potrivit Ghidului solicitantului. Iată ce trebuie făcut:
1. Înfiinţarea societăţii. La Registrul Comerţului de pe raza judeţului de domiciliu, veţi înregistra o Societate cu Răspundere Limitată Debutant (SRL-D), iar taxele aferente sunt acoperite de stat. Operaţiunea trebuie notificată Oficiului Teritorial pentru IMM-uri şi Cooperaţie. Atenţie: trebuie să aveţi cel puţin doi angajaţi cu contract de muncă în această societate nouă.
2. Depunerea planului de afaceri. Nu trebuie să vă deplasaţi până la sediul Agenţiei Naţionale pentru Implementarea Programelor IMM, ci puteţi trimite planul pe cale electronică, accesând site-ul instituţiei, aippimm.ro, ceea ce înseamnă, practic, înscrierea în program. Înscrieri se pot face continuu, până la epuizarea sumei totale destinate programului, care în acest an este de 4,94 milioane de euro.
3. Solicitarea creditului. Acest pas trebuie făcut doar de către întreprinzătorii care nu-şi pot finanţa afacerea din surse proprii, ci au nevoie de un credit bancar. Trebuie menţionat că şi acest program guvernamental funcţionează pe principiul că mai întâi beneficiarul plăteşte, apoi statul decontează.
4. Semnarea contractului de creditare. Acest lucru se va realiza la cinci zile lucrătoare după primirea hotărârii privind acordul de creditare.
5. Semnarea contractului de finanţare. Acest lucru se va realiza la cinci zile lucrătoare după primirea hotărârii privind acordul de principiu pentru finanţare. Contractarea se realizează la sediul Oficiului Teritorial pentru IMM unde a fost depusă notificarea de înregistrare a SRL-D.
6. Efectuarea cheltuielilor. Achiziţiile de materiale şi echipamente necesare demarării afacerii trebuie efectuate în cel mult un an de la înscrierea în program. Atenţie la lista cu produse ce se încadrează în categoria cheltuieli eligibile, prevăzută în Ghidul solicitantului.
7. Depunerea cererilor de tragere din linia de credit. Numărul cererilor poate fi de maximum 12, câte una pentru fiecare lună. Cererile se depun la instituţia de credit parteneră.
8. Certificarea cheltuielilor eligibile. Facturile eliberate la achiziţia de bunuri în cadrul investiţiei vor fi prezentate instituţiei de credit partenere, care va atesta drept eligibile (sau nu) respectivele cheltuieli.
9. Încasarea banilor cheltuiţi. La scurt timp după atestarea ca eligibile, de către instituţia de credit parteneră, Agenţia va deconta cheltuielile efectuate de către beneficiar, încheind astfel procesul de finanţare.
10. Monitorizarea. Statul va urmări evoluţia afacerii timp de trei ani din momentul în care investiţia a fost realizată. Atenţie: dacă apar inadvertenţe în derularea afacerii sau abateri de la regulile de finanţare săvârşite de către beneficiar, statul poate cere banii înapoi.
Ce puteţi cumpăra
Vor fi finanţate achiziţia de terenuri pentru construcţii şi/sau amenajări efectuate în cadrul proiectului, construirea sau achiziţia de spaţii destinate realizării activităţii, mobilier, echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, aparate şi instalaţii de măsură, control şi reglare, tehnică de calcul, de mijloace de transport, cu excepţia celor de mărfuri.
stiu ca nu aici trbuia sa apelez,dar poate ma ajutati.Am pina in 35 ani,doresc sa infintez o firma starter ma incadrez,sotul meu detine linga cetatea rupea 3 h de teren,pot cumpara de la el pe firma terenul ca sa-mi deschid o pensiune,pe 1 h si de cultiv salcie energetica(suedeza)?pe 2 h?Pot accesa fonduri europene nerambursabile pt achizitionarea terenului si a utilajelor?