avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 552 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Sef birou
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Sef birou

In biroul nostru isi desfasoara activitatea 6 persoane.Stiu ca la 5 persoane se poate desemna 1 sef de birou.Avand in vedere coordonarea si asumarea responsabilitatilor cred ca este indicat a se desemna o persoana care sa fie sef.
Va rog sa imi raspundeti in ce conditii unul dintre posturi se poate transforma in post de sef birou(trebuie cerut acordul ANFP de infiintare/transformare post,sedinta de CL?) sau daca unul dintre noi are dispozitie de primar pentru 6 luni ,poate primi cei 25 % spor de conducere ?
Va multumesc ;)
Cel mai recent răspuns: filozoful , utilizator 16:56, 25 Februarie 2011
M-am referit la nr. maxim de functii publice per aprimarie fara functia de conducere de secretar oras . De ce dati tema pe bucati? Sunteti infiintati ca Serviciu Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanei? Conform OUG 63/2010 cate posturi v-a repartizat Institutia Prefectului? Daca avizul este pentru 5 voi cum sunteti 6 (2+2+1=5) ? al saselea care mai este? Daca sunteti 6 aveti o mare problema cu Camera de Conturi cand v-a veni in control? Trezoreria cum v-a acceptat 6 respectiv Directia generala a finantelor publice judeteana? Sa inteleg ca acest serviciu a fost infiintat in cadrul aparatului de specialitate al primarului si nu ca un serviciu de sine statator cu sau fara personalitate juridica? in conditiile date nu aveti dreptul la functie de conducere si trebuie obligatoriu sa va incadrati in numarul maxim de posturi alocat pentru orasul dvs. conform OUG 63/2010.
SPCLEPul nostru este infiintat sub conducerea Consiliului Local,fara personalitate juridica.Apartinem de primarie.Cu tot respectul si in alte institutii s-a procedat la fel.Lucratorii au ramas pe pozitii,chiar daca de la prefectura nr.de locuri a fost micsorat,deoarece la nivel de institutie nu este depasit nr.de salariati iar in trezorerie se fac note de fundamentare ,deoarece primarul cu ajutorul consilierilor locali,prin hotarare de Consiliu Local au stabilit ca este necesar ca la SPCLEP sa fie pastrati toti functionarii ,desi trebuiau conform OUG 63/2010 sa fie redistribuiti prin reorganizare pe serviciu de 1 lucrator /6500 locuitori.Functia de sef birou a existat dar au retras-o odata cu ordonanta.Mai exact au dat serviciul peste cap.Cum in alte primarii unde primarul e primar si se implica in activitatea SPCLEPului se poate dar la noi nu ?Adica unii citesc mai bine legea si gasesc pargii de rezolvare a problemelor in timp ce altii asteapta de la prefecturi solutii pe plan local?Noi avem 1 lucrator la ghiseul unic,care da relatii +2 politisti detasati(de care nu se poate atinge nimeni si pe care nu putem sa-i cooptam la alte activitati,cu toate ca ei au salarii duble fata de ale noastre-si nici aici nu e cinstit,ca parere personala nu au decat sa se duca la politie ca seamana numai discordii intre noi cand e ziua de salariu)+2 functionari la st.civila si 1 cu 80%atributii de evidenta si 20% atributii de administratie publica.Inainte de ordonanta eram toti in acelasi serviciu si de aceea am ramas in continuare.Dar din moment ce pe plan local,ca vorbim de descentralizare se constata ca fluctuatia de lume a mai mare si este necesar sa se mentina un anumit nr. de lucratori prin CL de ce nu se ia o masura legala in acest sens ?Sa nu uitam ca raportat la 33.000 de locuitori 3 persoane pe evidenta si 3/st.civ .este extrem de putin.Activitatea de stare civila nu trebuie confundata cu cea de evidenta,pentru ca cei de la evidenta nu fac stare civila sau invers.Si mai doreste cetateanul sa fii amabil la volumul mare de lucru pe care il ai ?Cata rabdare sa ai,sa fii si prost platit sa ai si mult de lucru si sa mai fii si fericit sa arunci cu zambete.Parlamentarii cred ca au o impresia eronata despre functionarea acestui serviciu.Ar trebui sa vina mai des in teren sa vada la fata locului cu ce se confrunta functionarul public.

Imi pare rau ca va dau o veste proasta dar la primul control al Camerei de Conturi unul din colegii dvs. sau poate chiar primarul va trebui sa dea banii inapoi. A-ti incalcat legea (institutia) Din cate imi aduc aminte contraventia era chiar penala pentru conducator si persoanele implicate (resurse umane si contabilitate) pentru nerespectarea prevederilor OUG nr. 63/2010. Poate, pentru unul dintre colegii dvs. primarul a emis dispozitie de reincadrare pe un alt post in cadrul aparatului de specialitate si lucreaza in cadrul serviciului fara atributii in cadrul SPCLEP sau cu atributii delegate.
Si daca lucreaza cu atributii delegate de 80% nu se cheama ca face parte din acel birou? Din moment ce functionarul isi desfasoara practic 8 ore de lucru ,nu inseamna ca in acel loc este nevoie de el ?Si la 5 functionari de executie nu trebuie 1 de conducere ?Facem asa fiecare ce vrem ?Multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Serviciul de evidenta si avizul anfp cristina 33 cristina 33 Am o mare problema.Astazi am avut sedinta de Consiliu Local si a fost aprobat statul de functii cu nr.minim pe SPCLEP,adica 4.Dupa indelungi discutii si ... (vezi toată discuția)
Salariul unei persoane care exercita cu caracter temporar o functie publica de conducere viorina67 viorina67 Un functionar public din cadrul unei Primarii municipale ,inspector as. 1 care pana in dec .2011 a avut salariul de incadrare 976 lei, a dat examen pentru ... (vezi toată discuția)
Poate consiliul local sa ajute spclep ? alexandraalex alexandraalex Daca in urma sedintei de CL se suplimenteaza SPCLEP cu un post de conducere,desfiintat ca urmare a OUG 63/2010,acest post poate fi ocupat temporar conf.art.80 ... (vezi toată discuția)