avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general contab. jocuri de noroc
Discuție deschisă în Contabilitate în general

contab. jocuri de noroc

Cum se tine evid. contab. pentru jocuri de noroc, cum se impoziteaza venitul?
cum se conteaza in ce grupa de venit. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: valyneagu29 , utilizator 12:58, 2 Martie 2011
Iata un raspuns care nu se considera neaparat atotcuprinzator:
Activitatile de jocuri de noroc sunt reglementate prin:

O.U.G. nr. 69 din 29 decembrie 1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc;
O.G. nr. 36 din 30 ianuarie 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc;
H.G. nr. 251 din 1 aprilie 1999 privind conditiile de autorizare, organizare si exploatare a jocurilor de noroc;
O.U.G. nr. 118 din 30 iunie 1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate;
Legea nr. 166 din 9 noiembrie 1999 pentru aprobarea O.U.G. nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc;
Ordinul ministrului industriei si comertului nr. 184 din 30 iunie 2000 pentru aprobarea Normei tehnice de verificare a mijloacelor de joc - Cerinte generale - N.T.V. - 01 – 2000;
H.G. nr. 671 din 17 august 2000 privind actualizarea nivelului taxelor pentru eliberarea documentelor de autorizare a activitatilor de jocuri de noroc;
Legea 366 din 10 iulie 2001 pentru aprobarea O.U.G. nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate;
Lege nr. 422 din 18 iulie 2001 privind protejarea monumentelor istorice;
H.G. nr. 348 din 11 aprilie 2002 pentru modificarea H.G. nr. 251/1999 privind conditiile de autorizare, organizare si exploatare a jocurilor de noroc;
O.G. 39/2005 privind cinematografia;
Norma metodologica din 12 decembrie 2007 privind cuantumul timbrului monumentelor istorice si modalitatile de percepere, incasare, virare, utilizare si evidentiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia;
O.A.N.A.F. nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.
Agentii economici care organizeaza si exploateaza activitati de jocuri de noroc isi pot desfasura activitatea numai in baza autorizatiei emise de Ministerul Finantelor Publice, denumita licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc.

Licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc se emite cu perceperea de taxe care sunt stabilite in lei. Taxele sunt anuale, iar nivelul si termenele de plata ale acestora sunt prevazute in anexa nr. 1 la O.U.G. nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc.

Termenul de valabilitate a licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc este de 12 luni de la data eliberarii acesteia.

La eliberarea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc se prezinta, in copie, documentele care atesta plata taxelor de autorizare datorate bugetului de stat inainte de eliberarea licentei, plus rata aferenta primei luni.

Aceste documente - vizate de organul fiscal teritorial in raza caruia isi are sediul social agentul economic, organizator al jocurilor de noroc, in cauza - raman la Ministerul Finantelor Publice - directia emitenta a licentei.

Neprezentarea acestor documente in termen de 30 de zile de la data aprobarii cererii de autorizare a agentului economic organizator de jocuri de noroc atrage anularea aprobarii.

Neplata unei rate lunare, reprezentand taxa de autorizare, la termenul prevazut in anexa nr. 1, atrage suspendarea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc. Neplata ratelor lunare pe o perioada de mai mult de doua luni conduce la anularea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc.

Neplata sau plata cu o intarziere de mai mult de 31 de zile lucratoare a oricaror obligatii fiscale datorate la bugetul de stat, la bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si la bugetele locale, de catre agentii economici organizatori de jocuri de noroc, atrage anularea licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc.

Trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, agentii economici organizatori de jocuri de noroc de orice fel au obligatia transmiterii situatiei privind principalii indicatori economico-financiari realizati, cumulat de la inceputul anului, conform modelului prezentat in anexa nr. 2 la O.U.G. nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, la Ministerul Finantelor Publice - directia emitenta a licentei.

Conform art. 29 din Hotararea Guvernului nr.251/1999 privind conditiile de autorizare, organizare si exploatare a jocurilor de noroc, evidenta primara a veniturilor se tine zilnic, pentru fiecare masina electronica cu castiguri, pe formularul prezentat in anexa nr. 5 (Situatia incasarilor zilnice obtinute din activitatea de exploatare a masinilor electronice cu castiguri - lei), respectiv in anexa nr. 6 pentru masinile care opereaza in valuta.

Lunar, veniturile vor fi centralizate cu ajutorul formularului prezentat in anexa nr. 8 (Situatia incasarilor lunare obtinute din activitatea de exploatare a masinilor electronice cu castiguri - lei), respectiv in anexa nr. 8 a) pentru masinile care opereaza in valuta.

Pentru veniturile obtinute din exploatarea jocurilor de noroc se datoreaza timbrul social asupra jocurilor de noroc aplicat asupra participarilor de orice fel la astfel de activitati ale persoanelor fizice. Timbrul social este in valoare de 10% din pretul fiecarei participari si se adauga acestui pret.

Potrivit art. 4 litera c) din Norma metodologice privind cuantumul timbrului monumentelor istorice si modalitatile de percepere, incasare, virare, utilizare si evidentiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia, timbrul monumentelor istorice este obligatoriu pentru activitatile de cazinou, jocuri de noroc si jocuri mecanice. Cuantumul timbrului monumentelor istorice este de 10 lei/luna/aparat pentru activitatile de jocuri de noroc din categoria masinilor electronice si/sau mecanice cu castiguri.

Valoarea timbrului monumentelor istorice se adauga la pretul de vanzare al produselor si serviciilor, fiind imprimata distinct pe fiecare produs, dupa caz.

Persoanele fizice sau juridice care folosesc case de marcat vor mentiona distinct pe bonul fiscal contravaloarea timbrului monumentelor istorice.

Pot fi exceptati de la plata timbrului monumentelor istorice, operatorii economici care, prin activitatile pe care le desfasoara, contribuie in decursul aceluiasi an fiscal la protejarea monumentelor istorice cu o suma cel putin egala cu cea pe care o datoreaza la plata taxei, in baza unei solicitari scrise, insotita de documente justificative corespunzatoare.

Persoanele fizice sau juridice platitoare au obligatia sa calculeze si sa inregistreze lunar in contabilitatea proprie, in conturi distincte, sumele incasate din aplicarea timbrului monumentelor istorice.

Sumele se vireaza lunar de catre platitori, pana la data de 25 a lunii urmatoare, in contul deschis pe seama Oficiului National al Monumentelor Istorice la Trezoreria Sectorului 4 si care este pus la dispozitia persoanelor interesate, in principal, prin afisare pe adresa de internet a institutiei.

Virarea se face cu ordin de plata, in care se va mentiona: "contravaloarea timbrului monumentelor istorice corespunzatoare lunii .......... anului ............".

Declaratia lunara privind obligatia de plata a timbrului monumentelor istorice, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la Norma metodologica din 12 decembrie 2007 privind cuantumul timbrului monumentelor istorice si modalitatile de percepere, incasare, virare, utilizare si evidentiere a sumelor rezultate din aplicarea acestuia, insotita de o copie a ordinului de plata avand stampila si semnatura autorizata ale societatilor bancare sau de o copie a extrasului de cont in care se reflecta operatiunea de virare a sumei prin Trezoreria Statului, dupa caz, se va depune, direct, prin posta sau prin fax, la sediul Oficiului National al Monumentelor Istorice, pana la data de 25 a lunii urmatoare pentru luna precedenta.

Potrivit 13 alin. (1) litera f) din O.G. 39/2005 privind cinematografia, operatorii economici care organizeaza jocuri de noroc au obligatia sa plateasca o contributie de 4% din profitul anual realizat. Plata se va face pana la data de 31 mai a anului in curs pentru anul precedent;

Potrivit art. 77 din Codul fiscal, veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 20% aplicata asupra venitului net care nu depaseste cuantumul de 10.000 lei si cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net care depaseste cuantumul de 10.000 lei inclusiv. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de la acelasi organizator sau platitor.

Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine platitorilor de venituri.

Nu sunt impozabile veniturile obtinute din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilita in suma de 600 lei, realizate de contribuabil pentru castigurile din jocuri de noroc, de la acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.

Impozitul calculat si retinut in momentul platii este impozit final.

Impozitul pe venit astfel calculat si retinut se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.

Aveti obligatia declararii urmatoarelor obligatii cu ajutorul formularului 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat:
impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc;
taxa pe jocuri de noroc datorata lunar, pe perioada de valabilitate a licentei de exploatare a jocurilor de noroc;
taxa pe jocuri de noroc regularizata periodic, in functie de realizari, datorata pentru perioada de raportare;
taxa de timbru social asupra jocurilor de noroc.
Potrivit art. 2 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare, privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, pentru activitatile de jocuri de noroc este obligatorie folosirea aparatelor de marcat electronice fiscale cu exceptia activitatilor de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede.

Inregistrarile contabile pe care le propunem:

Pentru societatile comerciale ce au obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale:
inregistrarea incasarilor pe baza raportului fiscal emis de casa de marcat:

5311 „Casa in lei” = 708 „Venituri din activitati diverse”


valoarea castigurilor din jocurile de noroc acordate de societatea dumneavoastra in baza datelor din evidenta lunara:

6588 „Alte cheltuieli de exploatare” = 462 „Creditori diversi”


inregistrarea retinerii la sursa a impozitului pe venit si plata castigurilor:

462 „Creditori diversi” = %
446 „Alte impozite,
taxe si varsaminte asimilate”
5311 „Casa in lei”


virarea impozitului retinut:

446 „Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate” = 5121 „Conturi la banci in lei”


inregistrarea obligatiei de plata a taxei de timbru social:

635 „Cheltuieli cu alte impozite,
taxe si varsaminte asimilate” = 446„Alte impozite, taxe si
varsaminte asimilate”


achitarea taxei de timbru:

446 „Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate” = 5121 „Conturi la banci in lei”


inregistrarea obligatiei de plata a taxei de autorizare pe aparate:

635 „Cheltuieli cu alte impozite,
taxe si varsaminte asimilate” = 446„Alte impozite, taxe si
varsaminte asimilate”


achitarea taxei de autorizare:

446 „Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate” = 5121 „Conturi la banci in lei”


inregistrarea sumelor incasate reprezentand contravaloarea timbrului monumentelor istorice datorate catre Oficiul National al Monumentelor Istorice:

5311 „Casa in lei” = 447 „Fonduri speciale –
taxe si varsaminte asimilate”


achitarea timbrului monumentelor istorice

447 „Fonduri speciale - taxe si
varsaminte asimilate” = 5121 „Conturi la banci in lei”



Pentru societatile comerciale care nu au obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale:
inregistrarea incasarilor conform formularului din anexa nr. 8 (Situatia incasarilor lunare obtinute din activitatea de exploatare a masinilor electronice cu castiguri)

5311 „Casa in lei” = 708 „Venituri din activitati diverse”


Valoarea castigurilor acordate nu se evidentiaza distinct in contabilitate, societatea dumneavoastra are insa obligatia de a tine o evidenta completa, clara si detaliata a castigurilor acordate fiecarui participant astfel incat sa poata calcula si retine impozitul aferent.
inregistrarea retinerii la sursa a impozitului pe venit:

461 „Debitori diversi” = 446 „Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate”


5311 „Casa in lei” = 461 „Debitori diversi”


virarea impozitului retinut:

446 „Alte impozite, taxe si varsaminte asimilate” = 5121 „Conturi la banci in lei”
Am si eu in bar um joc electronic adus de o alta firma. Din venitul net(dupa ce se scad toate taxele) firma detinatore imi da 25% pentru care eu tai chitanta si o inregistrez 5311=708.
Intrebarea mea este: 1) trebuie fac si eu toate acele inregistrari sau e bine asa?
2) Eu fiind platitor de TVA la venitul acesta tb sa colectez tva 24%?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Restituire taxa auto Andreea Suciu-expert contabil Andreea Suciu-expert contabil Buna ziua, in luna iulie ni se restituie taxa auto platita mai demult. In cont primim 8000 lei, dar pe decizia de restituire apar defalcat toate sumele: de ... (vezi toată discuția)
Monografie restituire taxa auto sanducatanas sanducatanas Sunt SRL,am cumparat in ultimii ani mai multe mijloace de transport pentru care am platit taxa de prima inmatriculare.Am actionat in instant,am castigat,am ... (vezi toată discuția)
Distanta obligatorie minima intre bar si loto amaria72 amaria72 Buna ziua!Am deschis de curand un mic bar si as dori sa inchiriez si 3 aparate de joc electronice.Spatiul barului este zid in zid cu o agentie loto,care ... (vezi toată discuția)