Situatia sta in felul urmator
1.Titularul unui contract de telefonie mobila decedeaza.Factura de 73,27 lei ramane neachitata.Dupa mai bine de doi ani si jumate de la EDITAT] vine o notificare de plata ,pentru o suma total nejustificata de cam 560 lei care reprezinta debitul principal de 256,68 +penalizari de intarziere de 304,06.Mai urmeaza si alte facturi +amenintari cu executare silita si multe telefoane primite,acasa ,la rude inclusiv la servici. Mostenitorul titularului ia legatura cu firma de telefonie mobila le relateaza situatia (am trimis o copie a notificarii trimisa de [EDITAT])si primeste o factura in care firma isi cere scuze pentru situatia creata (penalizari puse in cazul unei facturi al carui debitor a decedat)si ii cere mostenitorului sa plateasca doar debitul de 73,27.Chiar nu stiu ce sa fac.Am sa platesc acest debit ca sa scap odata dar stiu ca firma de tel mobila odata ce a vandut creanta lui [EDITAT],teoretic a iesit din joc.Are vreo importanta ca firma de telefonie mobila a vandut o creanta gresita iar eu am fost stresata continuu timp de o luna si ceva de [EDITAT]?
Simpla notificare nu intrerupe prescriptia. Dosar cererea de chemare in judecata. Termenul de precriptie este de 3 ani si curge de la data scadentei facturii. Verificati daca a trecut acest termen.
da astia de unde sa stie ca titularul este decedat. Eu nu cred ca au cesionat creanta din greseala, poate doar sa fie o intelegere intre ei sa nu se cesioneze debitori decedati.
Daca au spus ca va lasa sa pl doar suma facturi de la data respectiva ce nu este bine ?
de x si y vb degeaba.
firma de telefonie, chiar daca au fost instiintati ca titularul este decedat (nu intelesesem asta mai devreme ) aveau de recuperat ultima factura de la "mostenitori".
Daca au cesionat o creanta pt ca nu au incasat nimic nu mai au dreptul de a cere nici un leu.... si nici inregistrata creanta in baza de date posibil sa nu o mai aiba.
In speranta ca ma veti putea consilia, va prezint un rezumat al problemei mele.
Am fost abonat al unei firme de telefonie mobila timp de +2ani, pana pe 29/07/2010 cand am inmanat cererea de reziliere. Am ales sa raman in regim de cartela cu acelasi numar. Am platit o suma de bani, cat mi-au spus ei si mi-a fost acceptata cererea in care era mentionat urmatotul lucru: "Incetarea contractului si transferul catre cartela xxx sunt conditionate de achitarea tuturor sumelor datorate in conformitate cu prevederile contractului de abonament". In contractul de abonament este mentionat si faptul ca "aceasta prevedere nu inlatura obligatia abonatului de a-si achita debitele ce se vor regasi in facturile emise ulterior acceptarii solicitarii de incetare a contractului". In cazul meu, dupa semnarea cererii de reziliere si achitarea sumei datorate, au urmat cateva zile fara semnal apoi am intrat pe regim de cartela. Abia acum am primit un tel de acasa (intre timp imi schimbasem domiciliu) si am fost instiintata ca a sosit o solicitare de plata din partea unei firme de recuperari credite; datoram firmei de telefonie mobila vreo 30 lei, care din iulie 2010 si pana in februarie 2011 au crescut pana la +100 lei.
De la sediul firmei de telefonie nu am primit niciun raspuns, doar o invitatie de a contacta serviciul clenti in cadrul caruia e destul de greu sa intri in legatura cu un operator.
Nedumerirea mea este urmatoarea: este in regula sa ma trezesc cu asemenea penalitati avand in vedere ca eu nu am fost informata de existenta debitului? Utilizez acelasi numar de telefon si nu am primit niciun mesaj, desi in trecut asa imi primeam facturile, iar in fiecare luna imi incarc cartela la punctul lor de lucru.