As dori sa stiu daca si in ce contex un al 2-lea administrator de srl, poate avea sau nu contract de munca si salariu.
Pot exista 2 administratori dar, doar 1 singur sa aibe contract de munca si salariu? Permite legea asa ceva sau este obligatoriu ca ambii sa fie angajati si salariati ai aceleasi companii pe care o conduc?
Este sau poate influenta, natura structurala a companiei?
Ca si informatie utila, compania este mixta romano- franceza, iar partenerul francez doreste sa puna o terta persoana sa-i reprezinte interesele in firma.
Potrivit art.197 din L31/1990 , intr-un SRL administrarea societatii este realizata de unul sau mai multi administratori. Amandoi administratorii pot incheiat cu societatea CIM sau contract de mandat prin care li se stabileste si salariul.
Art. 137 din aceeasi lege prevede ca pe durata indeplinirii mandatului, administratorii nu pot incheia cu societatea un contract de munca. In cazul in care administratorii au fost desemnati dintre salariatii societatii, CIM este suspendat pe perioada mandatului.
buna ziua,
imi cer scuze dar, nu imi este clar, raspunsul dvs. Am citit legea 31 si cele 2 articole specificate de catre dvs. dar, nu specifica in clar daca un al 2-lea administrator este obligat prin lege sa aibe contract de munca incheiat cu societatea devenind si angajat in acelasi timp. Se poate ca atata timp cat societatea are 2 administratori, doar 1 singur sa fie si salariat?! In ce conditii cel de al 2-lea administrator nu este nevoit sa aibe contract cu forma de angajat?! Va multumesc!
La SRL (cu asociat unic sau cu mai mulţi asociaţi), administratorul (sau oricare dintre administratori) poate să cumuleze calitatea de administrator (care are la bază contractul de mandat) cu o altă funcţie (în baza unui contract de muncă), pentru că interdicţia prevăzută de art. 137 ind. 1 alin. (3) LSC se referă numai la administratorii dintr-o societate pe acţiuni.
Prin urmare, persoana care deţine funcţia de administrator într-o societate cu răspundere limitată, dacă mai face şi altceva în firmă, poate să se angajeze cu contract de muncă pe acel post – de ex, inginer, şofer, etc.
P.S.
Administrarea unei firme este, într-adevăr, una dintre ocupaţiile posibile (vezi Clasificarea Ocupaţiilor din România), însă nu se pretează a fi exercitată în baza unui contract de muncă. Această ocupaţie poate fi exercitată numai în baza unui contract de mandat (denumit, în practică, contract de administrare, management).
Temei legal - art. 72 LSC: "obligaţiile şi răspunderea administratorilor sunt reglementate de dispoziţiile referitoare la mandat şi de cele special prevăzute în această lege",