HG 400/2003 nu se mai aplica asociatiilor de proprietari din anul 2007 cand au aparut:
-
Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari
si
-
HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii.
Conform HG 1588/2007
Art. 24. - (1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, ........
.............
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.
Asadar, daca doamna doreste restituirea unei parti din fondul de rulment si comitetul executiv, respectiv dv., ca presedinte, constatati ca in lunile cele mai scumpe cheltuielile doamnei sunt mai mici, ii puteti inapoia surplusul de la fondul de rulment din contul dumneaei.
In alta ordine de idei, ce se intampla cu acel surplus inapoiat aveti posibilitatea sa o faceti in doua moduri:
- administratorul sa-i elibereze o chitanta cu suma negativa, specificand "restituire fond de rulment partial - conform art.24 (4) din HG 1588/2007", si sa-i dea banii in mana, fie
- sa-i consemnati pe cererea de
restituire partiala a fondului de rulment ca suma ii va fi scazuta pe lista de intretinere in luna imediat urmatoare.
Nu dv. trebuie sa va faceti griji cum operati aceasta situatie, ci administratorul.
Grija dv. trebuie sa fie aceea de a stabili surplusul pe care sa il inapoiati doamnei si aprobarea acestei operatiuni.