avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 624 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata fond de rulment
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata fond de rulment

Buna ziua,
M-am mutat in noul meu apartament de o luna de zile. Astazi am fost sa platesc intretinerea iar domnul de la asociatie nu a vrut sa imi primeasca banii pana nu platesc fondul de rulment in valoare de 250 RON obligatoriu.
Mi s-a comunicat ca pana nu voi plati aceasta suma nu mi se primesc banii pe intretinere si mereu voi aparea cu restanta.
Exista vre-o lege prin care se justifica ca eu sunt obligat sa platesc aceasta suma?
Din cate stiu eu fontul de rulment se plateste treptat si o suma infiima?
Puteti sa ma ajutati si sa imi spune-ti cui sa ma adresez in aceasta situatiie.

Va multumesc
O zi placuta!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:57, 15 Februarie 2015
Hotărârile cu privire la fondul de rulment se iau in adunările generale ale asociațiilor de proprietari - ramane de vazut cum s-au hotărât in cazul D-voastră.
Este un abuz din partea administratorului de imobil de a nu percepe sumele avansate in contul intretinerii lunare
Sesizati oficial presedintele de asociatie
"Domnul de la asociatie" trebuie intrebat daca are atestat.
Dupa cum se comporta se pare ca nu ...
@hytre_87,

Exista vre-o lege prin care se justifica ca eu sunt obligat sa platesc aceasta suma?
Din cate stiu eu fontul de rulment se plateste treptat si o suma infiima?


Observ ca nimnei dintre cei care au raspuns, nu au facut trimitere la textul lege, care ar fi clarificat oarecum intrebarile dvs.

Exista Legea 230/2007 - privind înfiintarea, organizarea sifunctionarea asociatiilor de proprietari, art.46;
Apoi, pentru o mai buna lamurire, iata ce "spun" Normele de aplicare a L 230/2007 - adica HG nr. 1588 / 2007:
Art. 24
(1) În scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăti curente, asociatia de
proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea
fondului de rulment. De regulă, fondul de rulment se dimensionează astfel încât să
poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice.
Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru
acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociatia de proprietari în anul expirat,
la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar în cazurile
asociatiilor de proprietari nou-înfiintate, prin constatarea si însusirea experientei în
domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca mărime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui
proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociatiei de proprietari,
iar
reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de
plată. Pentru încasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari
eliberează chitantă personalizată separată.

(3) În situatiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriasul
se obligă să participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieste,
acesta va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situatiile de schimbare a
domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului
de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipulează altfel, precum si în situatiile
în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea
proprietarului.


In alta ordine de idei, banuiesc ca dvs. ati mai trait la bloc - acolo, care erau regulile?

Iata, mai susce spune un specialist:
"Domnul de la asociatie" trebuie intrebat daca are atestat.
Dupa cum se comporta se pare ca nu ...


Eu l-as contrazice un pic, cu explicatiile de rigoare:
- domnul de la asociatie, este angajatul as. prop. si executa pur si simplu dispozitiile trasate de catre sefii sai (asa facem toti la serviciu, nu?), cu sau fara atestat - care. fie vorba intre noi, nu are ce cauta in discutia noastra;
- daca eu as fi fost in locul domnului de la asociatie si as fi avut dispozitia stricta de la sefii mei ca in cazul noilor proprietari trebuie sa incasez mai intai suma aferenta Fd. rulment si apoi alte sume, l-as fi dirijat la presedintele as. prop. pentru clarificare - mai ales ca dl proprietar, asa afirma, ca nu stie de existenta unei legi care sa-l oblige sa achite in avans suma pentru Fd. de rulment (sa-i dam crezare);
- pe de alta parte, consider ca as. prop. procedeaza gresit daca nu informeaza noii proprietari despre aceasta obligatie, inca de la inceput, adica atunci cand s-a prezentat la sediul as. prop. cu documentele (copii) de proprietate in vederea inscrierii ca membru al as. prop. din care va face parte;
- apoi, orice suma incasata, inseamna bani cash cu care asoc. poate sa-si achite facturile mai repede; sigur ca, daca ar fi incasat in prealabil si suma aferenta Fd. rulment, ar fi fost si mai bine, dar nu intotdeauna "socotelile" ies asa cum planuim.
........................
Parerea mea este sa va conformati si nu asa cum ziceti:
...Din cate stiu eu fontul de rulment se plateste treptat si o suma infiima?

Adica stiati ceva despre existenta Fd. rulment, dar ca acesta se constitue din sume infime, adica cum? Cate 2-3 lei pe luna, pentru care as. prop. trebuie sa va elibereze chitanta personalizata separata..., adica vreo 100-150 de chitante, da, sau gresesc eu?
In asociatia noastra, proprietarii vechi au fond de rulment cat sa acopere ceva mai mult decat costul intretinerii pentru o luna, cea mai scumpa din an.
Atunci cand cineva vinde i se dau banii pe care i-a depus in fondul de rulment sau se compenseaza cu debitele ce le are fata de asociatie.
Asa ca noul proprietar trebuie sa achite fondul de rulment si, asa cum s-a explicat mai sus, aceasta suma se plateste "in avans" adica inainte de a incepe sa consume sau sa platesca intretinerea din prima luna. Este o suma de bani pe care asociatia o foloseste pentru cheltuielile ce le face in contul si pentru apartamentul respectiv, din prima zi a lunii deoarece proprietarul vede acceste cheltuieli abia in a doua jumatate a lunii urmatoare, atunci cand se afiseaza lista de plata.
Cat priveste plata esalonata, "sume infime..", nu e corect, tocmai pentru ca aceasta suma asigura cheltaiala pe o luna si esalonat poate acaesta s-ar aduna in mai multe luni sau cativa ani. Pana atunci cum se achita o cheltaiala a apartamentului de 200 lei, de exemplu, daca nu are nimic in fond sau are 2-3 lei achitati.
Apoi eliberarea chitantei separat, daca ar fi sa se elibereze chitante de cate 2-3 lei/luna, cred ca mai mult costa eliberarea chitantelor decat sumele inacasate.

Pentru noii proprietari noi afisam intreaga suma de plata pe lista din prima luna si proprietarul trebuie sa o plateasca. Sigur ca dam explicatii si uneori suntem nevoiti, cu unii, sa tinem lectii de legislatia in sediul asociatie ca sa inteleaga.
Dar, asa cum am afisat pe site-ul asociatiei "cu mici exceptii, avem vecini normali" in asociatie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua ,fondul de rulment este obligatoriu? am un apartament ... nichita nichita Buna ziua ,fondul de rulent este obligatoriu? am un apartament cu 3 camere si am fond de rulment 245 lei . Cat trebuie sa mai dau ,la ultima lista a aparut ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment silmarin silmarin Buna ziua,as fi recunoscatoare daca ma puteti ajuta cu un raspuns,sfat...Eu am cumparat un apartament prin programul prima casa,mai exact o mansarda.Suntem ... (vezi toată discuția)
Fond rulment krysy krysy buna seara ! este normal ca sa se ceara fond rulment in fiecare luna ? eu stiu ca fondul de rulment reprezinta suma dintr`o luna mai plina din an ..cand ... (vezi toată discuția)