Va rog sa imi ziceti cu ce acte sa merg la casa de asig de sanatate(in afara de decizia de impunere de la administratia financiara) ca sa platesc acei 5.5%,
pentru un cmi,desi mie oricum mi se opresc lunar contributiile din salariu ,la spitalul unde am carte de munca.
Si daca eu platesc 5,5%din profit estimat,dupa rectificare ,daca ies in pierdere cine imi da mie banii inapoi?
Am cautat pe site la casmb si nu gasesc asa ceva.
Inteleg ca desfasurati activitate si ca PFA.
In primul rand, trebuie sa stabiliti daca activitatea ce o desfasurati este una independenta sau dependenta.
Va spun acesta, deoarece am sesizat din cele spuse de dvs. ca aveti CIM la un spital si de obicei, acestea, din dorinta de a plati mai putin la stat, au obligat salariatii sa-si infiinteze PFA.
Modificările aduse art. 7 alin. (1) pct. 2 subpct. 2.1 din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, constau în aceea că două dintre condiţii au fost unite şi enunţate într-o singură frază, ultima condiţie de la lit. f) a fost eliminată, iar în cadrul celui de-al doilea criteriu este folosit cuvântul exclusiv.
Prevederea este următoarea:
“2.1. Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:
a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.”
Daca activitatea de pe PFA o desfasurati doar cu acel spital, nu mai desfasurati o activitate independenta si clientul dvs, in speta spitalul, este obligat, cu 01.01.2011 sa plateasca toate contributiile aferente platilor catre PFA la fel ca si pentru un CMI.
Pentru plata catre Casa de sanatate, trebuie sa prezentati deciziile de impunere finale, pana la anul 2009 inclusiv si cea estimativa la 2010.
In cazul in care aveti pierderi, sumele platite in plus se regularizeaza, iar daca veti inceta activitatea pe PFA le veti primi efectiv.
Am cmi =cabinet medical individual,nu pfa.
Cabinetul meu este individual si nu are nici o legatura cu locul meu de munca,unde am cartea de munca.
Este o activitate independenta,in sistem real,cu cod fiscal din 2011.Deci nu am ce decizie de impunere sa arat inainte de 2011!
Inca o data pe mine ma intereseaza cu ce acte tb mers pentru activitatea mea independenta ca sa platesc sanatatea si pt acest venit,avand in vedere ca eu sunt angajata cu contract de munca si spitalul imi vireaza lunar toate contributiile.
Multumesc
Atunci veti merge cu decizia de impunere anticipata pe 2011 si veti plati anticipat la suma pe care ati declarat ca o veti realiza.
Cand declarati ceva anticipat, va faceti niste calcule.
Daca nu, va asumati un risc.
Acela de a plati, fara sa realizati cat ati declarat.
Ar fi bine, ca pe viitor, sa specificati ca desfasurati o profesie liberala.
Noul cod fiscal
cactusul
Sunt cabinet stomatologic, CMI Dr..... Am 2 salariati pe cabinet. Am contract cu Casa de Sanatate pentru plata contributiei din veniturile anuale ale ... (vezi toată discuția)
Pfa
Ari77
Buna,
am un PFA cu prestari servicii, lucrez pt o singura firma. Au dat telefon si masina.
Intrebare: cine are sarcina privind cheltuielile cu combustibilul ... (vezi toată discuția)
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.