Buna ziua,
Va scriu in legatura cu o cerere prin care ceream modificarea inscrierilor in BC, la care banca nu a raspuns in termenul legal de 30 de zile.
Situatia este urmatoare:
Am contractat un credit la banca XXX cu ratele scadente in zilele de 24 ale lunii. In luna ianuarie am omis plata ratei, continuand platile normale in feb si mar. La data scadentei din martie, fiind contactat de catre EOS KSI (partenera bancii), am aflat despre intarzierea de plata, achitand in cursul aceleasi zi datoria totala. In urma unei cereri la BC, la data de 15 apr am aflat ca am fost raportat cu intarzieri de rang 1 (30+ zile) in februarie si 2 (60+ zile) in martie.
Deoarece prin conditiile generale de creditare banca se obliga sa ma anunte in scris in cazul in care la data scadenta nu exista fonduri necesare, precum si pentru ca raportarea de pe 24 martie a fost facuta dupa intrarea in vigoare a deciziei ANSPDCP nr 105, am depus o cerere la registratura sucursalei, adresata directorului sucursalei prin care ceream ori revizuirea rangului 2 in rang 1 ori stergerea inregistrarii din luna martie, neavand nicio obiectie referitoare la cea din februarie.
Motivarea cererii am facut-o folosindu-ma atat de prevederile contractului cat si de decizia 105: Pe langa culpa mea (nu am platit o rata) am considerat culpa ca fiind si a bancii care nu m-a anuntat, incalcand astfel si prevederile contractului dar si ale deciziei 105.
Totodata, in cazul in care banca ar fi trimis aceste instiintari (desi din 'surse neoficiale', deci fara insemnatate legala, am aflat ca nu a trimis nicio notificare de acest gen) am cerut copii si numerele de inregistrare ale acestor notificari.
La aceasta cerere, depusa pe data de 17.apr.08, avand numar de inregistrare, nu am primit raspuns in termentul legal de 30 de zile, astfel ca m-am adresat direct bancii pe data de 24 mai pentru a lamuri problema. In urma mai multor intalniri cu angajati ai bancii (executie/conducere) am aflat ca cererea a fost trimisa agentiei care a acordat creditul, nefiindu-mi formulat nici un raspuns pana la aceasta data. De-abia dupa cele 2 intalniri am fost contactat telefonic pentru a mi se spune ca mi se va raspunde in cateva zile.
Intrebarile mele sunt:
- In conditiile in care banca nu a raspuns cererii mele in termenul legal si avand in vedere ca cererea mea este intemeiata, este banca obligata sa efectueze aceasta modificare?
- in cazul in care banca refuza stergerea/modificarea inscrierii din BC, as dori sa stiu care sunt pasii urmatori, considerand varianta actionarii in judecata a bancii ca fiind ultima pe care mi-o doresc, dar la care voi ajunge daca altfel nu se poate? Mentionez ca atat in cererea adresata precum si in discutiile cu angajatii banci am insistat de fiecare data pentru rezolvarea pe cale amiabila.
- are OPC/ANPC competenta de a obliga banca sa stearga/modifice inscrierea?
Cu mutumiri,
Ciprian
Cel mai recent răspuns:
ContSters14410 , utilizator
19:28, 11 Iunie 2008