avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 420 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general decontare chirie
Discuție deschisă în Contabilitate în general

decontare chirie

Este un apartament inchiriat,iar persoana care l-a inchiriat este si administatorul unei firme.Ar putea cumva sa deconteze chiria din incasarile societatii?multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 12:25, 8 Martie 2011
in cazul in care consiliul de administratie hotaraste sa ii acorde o indemnizatie pentru plata chiriei se poate, dar daca este un singur administrator va trebui sa primeasca raspuns de la actionarii/asociatii majoritari ;)
Buna seara ,

Se poate deconta chiria . Intrebarea e insa : acea chirie ce fel de cheltuiala este ?
Iar pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa analizam daca acel apartament este /va fi sediul societatii (punct de lucru ), daca produce venituri sau nu.
acel apartament e destinat exclusiv locuitului celor doi administratori...Nu e si nu va fi niciodata sediu al sc....pur si simplu voiam sa stiu daca se pooate deconta chiria pentru ca e destul de mare,multumesc mult pentru ajutor
Magda Staicu a scris:

Buna seara ,

Se poate deconta chiria . Intrebarea e insa : acea chirie ce fel de cheltuiala este ?
Iar pentru a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa analizam daca acel apartament este /va fi sediul societatii (punct de lucru ), daca produce venituri sau nu.


dna. Magda Staicu se poate deconta chiria chiar daca acea locuinta este destinata locuintei administratorilor... este un stimulent acordat administratorilor (in acest caz): firma pune la dispozitia administratorilor spatiul de locuit (la fel cum le poate pune la dispozitie masini pentru deplasari, laptopuri, telefoane mobile si alte facilitati)
nu trebuie sa produca neaparat venituri ;)
Ultima modificare: Marți, 8 Martie 2011
ContSters161855, utilizator
Conform Codului fiscal ,art.21-Cheltuieli:

(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
[...]
l) cheltuielile pentru funcţionarea, întreţinerea şi repararea locuinţelor de serviciu situate în localitatea unde se află sediul social sau unde societatea are sedii secundare, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor construite prevăzute de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se majorează din punct de vedere fiscal cu 10%;

Norme metodologice :
Art. 31 al.3 l)
36. În cazul locuinţei de serviciu date în folosinţa unui salariat sau administrator, cheltuielile pentru funcţionarea, întreţinerea şi repararea acesteia sunt deductibile în limita corespunzătoare raportului dintre suprafaţa construită prevăzută de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările ulterioare, majorată cu 10%, şi totalul suprafeţei construite a locuinţei de serviciu respective.




Ultima modificare: Marți, 8 Martie 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal

Alte discuții în legătură

Regimul fiscal al cheltuielilor cu locuinta de serviciu inchiriata CarmenDia CarmenDia Am rugamintea sa ma ajutati intr-o speta mai putin obisnuita. Este vorba de un SRL cu 2 asociati, sot si sotie, sotul administrator desemnat prin statut, ... (vezi toată discuția)
Administrator nerezident mmanu mmanu buna ziua am urmatoare problema administratorul ( si asociat) a incheiat un contract de inchiriere spatiu ( o locuinta) cu o persoana fizica, in contract este ... (vezi toată discuția)
Locuinta de serviciu ramolex ramolex Buna ziua. Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un imobil pentru a fi considerat locuinta de serviciu in patrimoniul unei societati ... (vezi toată discuția)