Buna ziua,as avea o intrebare:am achizitionat un produs care s-a deteriorat la prima purtare.L-am returnat,acesta a fost reparat,dar foarte urat,astfel ca am fost nevoita sa-l refuz.As dori sa stiu daca pot fi despagubita cu inlocuirea oricarui produs din magazin plus diferenta de bani(din partea mea daca e nevoie) sau daca mi se pot returna banii.Ce lege si art reglementeaza aceasta problema?Va multumesc
Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorului, republicata in 2007.
Art. 12 alin. 1- Consumatorii ai dreptul de a pretinde vanzatorilor remedierea sau inlocuirea gratuita a produselor si serviciilor obtinute, precum si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau valabilitate. Dupa expirarea acestui termen consumatorii pot pretinde remedierea sau inlocuirea produselor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vicii ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
alin. 2-Vanzatorul suporta toate cheltuielile legate de aceste deficiente, situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator in relatia sa cu vanzatorul.
Art. 15-Restituirea c/valorii sau inlocuirea produsului achizitionat ori a serviciului prestat se face imediat dupa constatarea imposibilitatii folosirii acestuia, daca aceasta situatie nu este imputabila consumatorului.
Art. 16 alin.1-Consumatorul poate solicita plata unor despagubiri, potrivit claizelor contractuale sau dispozitiilor legale, in cazul ermedierii ori inlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzatoare.
alin. 2-Solutionarea solicitarii platii unor prejudicii morale sau daune conexe remedierii sau inlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzatoare cerute de consumatori sau de operatorii economici este de competenta instantei judecatoresti competente sau organismului de MEDIERE competent.