avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... contabilitatea in partida simpla este chiar SIMPLA ?
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

contabilitatea in partida simpla este chiar SIMPLA ?

Buna ziua, de mai putin de o luna mi-am deschis o intreprindere individuala la care am avut anumite reduceri fiind studenta integralista. Culmea este ca sunt studenta chiar la contabilitate si informatica de gestiune insa nu sunt sigura daca sunt capabila sa imi tin singura evidenta contabila. Mi se pare destul de complicat , cel putin acum la inceput cand nu am niciun ajutor de la o persoana care sa cunoasca contabilitate...

(poate se va mira cineva ca sunt studenta chiar la contabilitate si nu stiu ce sa fac in partea practica insa banuiesc ca toata lumea este constienta de sistemul de invatamant din Romania , noua ne preda in anul1si 2 ecotehnologie , filosofie,econometrie si alte materii de care nu avem nevoie iar la contabilitate ne invata doar teorie nefolositoare , nici macar ceva legat de legislatie sau de programe folosite in contabilitate)

Voiam sa rog o persoana care sa aibe rabdare sa ma ajute si pe mine cu cateva raspunsuri la niste intrebari poate stupide din punctul lor de vedere.

Am depus declaratia 220 ptr venitul estimativ din 2012 , am dus registrul inventar si registrul incasari si plati la Finante ptr a le avea semnate si stampilate, miam achizitionat registrul unic de control de la Administratia Fiscala ; acum ce trebuie sa mai fac? - mentionez ca sunt neplatitor de tva.

Stiu ca trebuie sa inchei un contract cu cei de la Casa de asigurari de sanatate,nu?
Ce declaratii mai trebuie sa depun ptr a avea totul in ordine?
Ce registre mai trebuie sa detin ?

Peste o luna intentionez sa angajez o persoana , banuiesc ca trebuie depuse alte declaratii.Care sunt acelea?am inteles cumva de D112 si D070?Mai este si problema ca de pe 1iunie2011 se schimba cumva si trebuiesc depuse 3declaratii in una singura care este pe format electronic si trebuie cumparata de la Camera de comert si industrie?

Offfffff #-o

MULTUMESC ANTICIPAT
Cel mai recent răspuns: mariacorina , utilizator 17:00, 20 Martie 2011
1) Registrele pe care le-ati achizitionat sunt suficiente.
2) In functie de activitatea pe care o aveti, veti mai folosi si alte documente.
3) D112 se depune daca aveti angajati.
4) D070 se completează cu ocazia primei înregistrări fiscale, de regulă cu ocazia înfiintării, iar declaratia de mentiuni se completează ori de câte ori se modifică datele declarate anterior ex. : modificare domiciliul fiscal sau vector fiscal .
5) In baza deciziei de impunere anticipata, trebuie sa platiti anticipat impozitul pe venit 16%( asupra diferentei dintre venituri si cheltuieli + cheltuieli nedeductibile) si contributia la sanatate 5,5% ( este cheltuiala deductibila si se aplica la venitul brut, adica inainte de impozitare). 15.03 prima plata
Suma de plata la sanatate, se stabileste in baza deciziei de impunere anticipata, de casa de sanatate in raza careia aveti domiciliul ( sau daca preferati o alta casa de sanatate publica, in functie de medicul de familie ).
6) Deasemeni, daca nu sunteti angajata cu contract individual de munca si considerati ca venitul brut ce urmeaza sa-l realizati, va depasi 4 salarii medii pe economie (2022leix4), trebuie sa va asigurati si in sistemul public de pensii.
In acest caz, veti incheia contract cu casa de pensii din localitatea de domiciliu sau judeteana. Suma de plata este cheltuiala deductibila si este de minim 31,3% din salariul minim (708 lei), adica 222 lei/luna. ( Cred ca mai avantajos ar fi sa va angajati cu CMI cu timp partial. E drept ca daca sunteti singurul angajat al II va trebui sa depuneti si D112)

Daca o sa precizati domeniul de activitate, va voi putea ajuta si cu alte informatii. In functie de acest aspect este posibil sa aveti nevoie de casa de marcat, sa folositi anumite documente specifice.
PAI AM DESCHIS UN STAND DE FRUCTE SI LEGUME INTR-O PIATA, IAR EU SUNT ADMINISTRATORUL INTREPRINDERII INDIVIDUALE SI VREAU SA O ANGAJEZ PE SOACRA MEA CA VANZATOARE DEOARECE EU SUNT STUDENTA IN ULTIMUL AN SI NU AM TIMP.
MULTUMESC MULT PTR RASPUNS!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declaratia 112 - suma deductibila pentru contractul pe drepturi de autor alex68 alex68 Buna ziua, Va rog mult, ajutati-ma in urmatoarea problema. Sunt salariata si am, la o alta societate, un contract pe drepturi de autor, in valoare bruta de ... (vezi toată discuția)
Inregistrare pfa Dorin Baleanu Dorin Baleanu Am deschis PFA-ul in inanuarie 2011, cu contabilitate in sistem real. Astazi am fost la financiar si am depus d220 si d070 si am inregistrat registrele. Mi s-a ... (vezi toată discuția)
Declaratii pfa alisaelena alisaelena Buna seara, Am deschis un PFA cu obiect de activitate frizerie. Dupa obtinerea CUI-ului la ONRC trebuie sa ma duc in 15 zile la ANAF cu 220 si 600. Trebuie ... (vezi toată discuția)