As dori sa va supun atentiei urmatorul caz: in anul 2008 in cadrul unei societati X are loc o divizare.
Activele si pasivele se impart egal intre cei doi asociati, unul ramane cu societatea X iar celalalt cu o noua societate Y cu care desfasoara aceasi activitate ca si pana acum, cu mijloacele fixe dobandite prin divizare. Ambele societati sunt platitoare de TVA.
In luna dec 2010 societatea mama X solicita rambursare de TVA aferenta unor investii facute dupa divizare. Organele de inspectie fiscala imi calculeaza ajustare de TVA pentru activele transferate la divizare celeilalte societati cu majorarile si penalitatile aferente perioadei 2008-2010.
S-a mai confruntat cineva cu asa o problema? Care au fost rezultatele si caile parcurse?
Conform art. 127, alin. (7) din Codul Fiscal, transferul tuturor activelor sau al unei părţi a acestora, efectuat cu ocazia transferului de active sau, după caz, şi de pasive, indiferent dacă este realizat ca urmare a vânzării sau ca urmare a unor operaţiuni precum divizarea, fuziunea ori ca aport în natură la capitalul unei societăţi, nu constituie livrare de bunuri dacă primitorul activelor este o persoană impozabilă. Primitorul activelor este considerat a fi succesorul cedentului în ceea ce priveşte ajustarea dreptului de deducere prevăzută de lege.
Legiuitorul explica in norme, la pct. 6, alin. 9 : Persoana impozabilă care este beneficiarul transferului prevăzut la alin. (8) este considerată ca fiind succesorul cedentului, indiferent dacă este înregistrat în scopuri de taxă sau nu. Beneficiarul va prelua toate drepturile şi obligaţiile cedentului, inclusiv cele privind livrările către sine prevăzute la art. 128 alin. (4) din Codul fiscal, ajustările deducerii prevăzute la art. 148 şi 149 din Codul fiscal. Dacă beneficiarul transferului este o persoană impozabilă care nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal şi nu se va înregistra în scopuri de TVA ca urmare a transferului, va trebui să plătească la bugetul de stat suma rezultată ca urmare a ajustărilor conform art. 128 alin. (4), art. 148 , 149 sau 161, după caz.
Transferul parţial sau integral de active, prevăzut la art. 128 alin. (7) şi la art. 129 alin. (7), se va evidenţia într-un document întocmit de părţile implicate în operaţiune, fiecare parte primind un exemplar al acestuia. Acest document trebuie să conţină următoarele informaţii:
a) un număr de ordine secvenţial şi data emiterii documentului;
b) data transferului;
c) denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare în scopuri de TVA, prevăzut la art. 153, al ambelor părţi, după caz;
d) o descriere exactă a operaţiunii;
e) valoarea transferului
Dobânzile şi penalităţile de întârziere au fost calculate în temeiul art. 119 din Codul de procedură fiscală.
Dacă dvs. consideraţi că la momentul transferului aţi întrunit toate condiţiile impuse de lege astfel încât acesta sa nu fie considerat o livrare de bunuri cu plată, puteţi depune contestaţie la raportul de inspecţie fiscală si la decizia de impunere stabilită de activitatea de inspecţie fiscală, în termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent.
Dacă aceasta contestaţie vă va fi respinsă, puteţi ataca actul administrativ fiscal în instaţă, în termen de 6 luni de la comunicarea soluţiei.
Declaratia 307
iudith2000
Buna ziua!Nu sunt in clar cu declaratia 307.O societate neinregistata in scopuri de tva care are in derulare un contract de leasing financiar pt.un ... (vezi toată discuția)