avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 418 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... fond de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

fond de reparatii

Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de reparatii si modul de atribuire al lui si mi-au raspuns tot in scris ca ,, nu a fost constituit un astfel de fond, toate costurile reparatiilor efectuate, fiind incluse pe listele de intretinere si justificate cu facturile eliberate pentru aceste operatiuni". Multumesc pentru lamuriri.
Cel mai recent răspuns: c.ionescu , utilizator 19:36, 25 Septembrie 2016
Conform legii, fondul de reparaţii este obligatoriu, in timp ce fondul de rulment a devenit facultativ!:foottap:

Iata ce zice art. 24 din NORME METODOLOGICE din 19 decembrie 2007 de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari
Publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I Nr. 43 din 18 ianuarie 2008:

"Art. 24. - (1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.

(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.

(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.

(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.

(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partilor de constructii/instalatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.


(6) Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati.

Acest fond va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli."
In acest caz, pe baza raspunsului pe care mi l-au dat in scris( mai sus citat), pot face o reclamatie ( la Primarie) pentru ,, tatucii" Administrator si Presedinte care fac ce vor, fara sa aibe habar de lege ( se vede din raspuns) si fara sa ne dea nici o socoteala clara, decat ambiguitati in lista afisata la avizier? Multumesc!
Exercitarea controlului asupra activitatii financiar-contabile din cadrul asociatiilor de proprietari se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 55 din Legea nr. 230/2007 de catre organele competente potrivit legislatiei financiar-contabile.
Cu privire la neregulile in activitatea unei asociatii de proprietari, va puteti adresa Primariei in a carei raza teritoriala domiciliati.
Deci, in concluzie, reclamatia mea se poate baza numai pe invocarea inexistentei ,,fondului de reparatii". este suficient pentru a solicita la Primarie un control asupra activitatii financiar contabile din cadrul Asociatiei de proprietari?
Va multumesc.
D-voastra doriti sa merge-ti la primarie deoarece la nivel de asociatie de proprietari nu aveti constituit fondul de reparatii,dar cunva din intamplare ati participat la adunarile generale ale asociatiei?
Daca DA atunci trebuie sa stiti daca s-a aprobat prin adunarea generala constituirea acestui fond.
Daca NU atunci trebuie sa solicitati PV al adunarilor generale sa vedeti ce s-a votat in acea/acele adunari generale.
Daca in adunarile generale nu s-a propus si votat acest fond, atunci adm. si presedintele nu au cum sa va dea o situatie a acestui fond, deci raspunsul a fost corect.
Un sfat. Pentru rezolvarea acestei probleme inainta-ti catre comitet o cerere( instiintare , solicitare, etc.) din care sa rezulte ca doriti sa se convoace adunarea generala unde veti propune constituirea FONDULUI DE REPARATII. In adunarea generala ce se va convoca expuneti noua lege a asociatiilor de proprietari, nu uitati sa punctati penalizarile ce revin comitetului asociatiei de proprietari, presedintelui acesteia si nu in ultimul rand intregii asociatii pentru nerespectarea legislatiei in vigoare. Dupa aceea va puteti adresa biroului cu asociatiile de proprietari de la primaria de care apartineti.
Imi cer scuze daca am fost un pic rea.

Alte discuții în legătură

Administratora a cheltuit banii din fondul de reparatii androidu androidu Buna seara. Am cerut scris , in calitate de locatar al blocului, catre administratora sa mi dea un raport, cu situatia de la fondul de reparatii de pe un an ... (vezi toată discuția)
Penalizari pentru intarzieri de plata!! eX3nna eX3nna Buna ziua, Incepand din luna iunie 2015, administratora blocului ne-a impus o taxa lunara de 100 lei pt a reface terasa. Aceasta nu era in baza niciunui ... (vezi toată discuția)
Acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul vivi23ro vivi23ro sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai ... (vezi toată discuția)