avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... fond de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

fond de reparatii

Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de reparatii si modul de atribuire al lui si mi-au raspuns tot in scris ca ,, nu a fost constituit un astfel de fond, toate costurile reparatiilor efectuate, fiind incluse pe listele de intretinere si justificate cu facturile eliberate pentru aceste operatiuni". Multumesc pentru lamuriri.
Cel mai recent răspuns: c.ionescu , utilizator 19:36, 25 Septembrie 2016
”Mentionez ca acestei asociatii de locatari apartine 28 de blocuri.”
Poate a vrut să zică 28 de scări, cam ca la Asociația mea, de 460 apartamente.
Ar fi trebuit ca să se fi aprobat lucrarea respectivă, mai ales că nu e o cheltuială mare.
CE VREAU SÃ ÎNTREB PE CEI CU EXPERIENȚÃ ÎN DOMENIU: E obligatoriu să se constituie acel Fond de reparații doar prin convocarea Adunării Generale, sau se poate și prin hotărârea Comitetului Executiv ?
Legea 230/2007 zice:
ART. 24
(5) Asociația de proprietari va constitui un fond pentru repararea părților de construcții/instalații aflate în proprietate comună, fond cu perioada de folosire limitată, care va fi depus în contul asociației de proprietari și NU VA PUTEA FI FOLOSIT DECÂT CU ACORDUL ADUNÃRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI.
(6) Veniturile obținute de asociația de proprietari din activități economice sau din alte activități desfășurate se constituie ca fond special și se vor utiliza în exclusivitate pentru îmbunătățirea confortului și eficienței condominiului, pentru întreținerea și repararea proprietății comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. În aceste venituri se cuprind și cele obținute din închirierea unor spații aflate în proprietate comună indiviză, a spațiilor pentru instalarea de reclame și pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum și alte venituri obținute din orice sursă, în condițiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale Asociației de Proprietari, nu se plătesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment și nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilități.
Acest fond va fi depus în contul asociației de proprietari și nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu bugetul de venituri și cheltuieli.

Președinta noastră a hotărât deja să se pună pe liste un fond de reparații de 15 lei de apartament, în condițiile în care suntem 460 proprietari. Eu nu prea sunt de acord, pt. că, făcând un calcul, s-ar strânge cam 6.500 lei/lună, la 6 luni cât vor să ia, s-ar strânge în total, cam 39.000 lei în acest Fond. Acea sumă pentru Fondul de Reparații e imensă, ce reparații să faci de banii ăia, mă refer când s-or strânge, că vor rămâne în cont, mereu, și nu se vor da înapoi proprietarilor, cum am aflat din lege...
N-ar trebui să pună maxim 5 lei/apt., pentru a nu fi vreo suspiciune din partea celorlalți din Asociație ? Ei se cam grăbesc în decizii, ar trebui să pună o sumă suportabilă tuturor.
Voi, ceilalți, ce sume strângeți pentru acest Fond ? Eu zic că suma finală n-ar trebui să depășească 10.000 lei, pt. că, să zic, doar hidroizolația ar costa cam atăt, poate și o reparație de conducte de la subsolul unui bloc cu 3 scări !
Bloc mare, probleme mari si multe.
Presedinta dv. este o femeie inteleapta.
Da, comitetul executiv care conduce asociatia, o si organizeaza, infiinteaza fondurile si dimensioneaza cota de contributie la ele, urmareste alimentarea lor, modul cum se folosesc aceste fonduri si cum se pastreaza.
Si ce daca se strang atatia bani? Credeti ca o sa va prisoseasca cand furnizorii "o sa va puna cutitul la gat" sa platiti utilitatile si n-ati avea nici dupa ce bea apa? Va mai ajutati cu fondul acesta de reparatii daca fondul de rulment nu va ajunge si daca aveti restantieri multi si mari pe care nu-i puteti determina sa-si plateasca obligatiile, oricate procese ati intenta. Banii se scot greu din buzunar.
La asociatia mea dam 5 lei / luna, dar ii dam de mult timp, de cel putin 10 ani, avem si un fond de rulment consistent, avem si fond de penalizari (aplicam procentul maxim admis de lege), avem si fond de chirii unde strangem banii de la inchirierea unor camari.
Am facut lucrari foarte costisitoare numai platindu-le din fondul de reparatii, oamenii nici n-au simtit ca s-au cheltuit o multime de bani.
Si uite-asa putem trece iarna chiar daca avem o groaza de restantieri.
Banii ii tinem la banca in depozite si ne aduc pe luna, dupa ce scadem comisionul, in jur de 130 lei, suma care poate parea mica, dar daca o inmultiti cu 12 luni vedeti ce bani se strang numai din dobanzi.

15 lei nu-i o suma mare pentru un locatar, dar e un avantaj enorm pentru asociatie.
Cand ati fost in "opozitie" pledati ca un sindicalist, acum, ca sunteti "la putere" :) trebuie sa aveti in vedere repunerea pe linia de plutire a asociatiei care, dupa cum spuneti, este inca in deriva, si sa o aduceti la o situatie stabila si chiar infloritoare intru interesul tuturor si al fiecaruia in parte.
buna ziua, fondul de rulment este facultativ inteleg ! eu am platit pana acum 345 lei. iar fondul de reparatii este obligatoriu ,iar la acest fond am dat pana acum 615 lei. intrebarea mea este : banii pentru fond reparatii si pt fond rulment trebuiesc depusi separat in banca? adica sa se stie ca este cont pt reparatii si cont rulment ? intreb fiindca la mine in bloc s-a descoperit ca in banca nu mai exista niciun ban si acum suntem plini de datorii desi suntem 65 de apartamente si restantele la 65 de apartamente se ridica la 10000 lei. daca calculati simplu fond rulment 345 x 65 = 22425 lei si fond reparatii 615 x 65 = 39975 lei asta daca f de reparatii se plateste pe apartament si nu pe persoana. banii acestia nu mai exista si reparatii in bloc pe facturi in ultimi 10 ani sunt in valoare de maximum 5000 lei. acum vreau sa fac o plangere penala sau un denunt fiindca administratora a recunoscut ca nu mai sunt banii si ca este vina ei dar eu vreau sa raspunda penal. noul presedinte si cenzorul sunt mana in mana cu ea asa ca trebuie sa fac totul de unul singur si vreau sa stiu despre aceste fonduri daca trebuiau depuse separat si daca trebuie sa existe procese verbala cu cat s-a stabilit ca suma pe an pt f rulment si f reparatii sa stiu ce acte cer. SI FOARTE IMPORTANT fondul de penalitati se trece in cont separat ? daca penalitati se iau doar la anumite persoane din bloc si nu la toti pot cere despagubiri pentru discriminare ? vb foarte serios mie mi s-au incasat penalitati dar altora nu desi aveau datorii si erau trecuti la avizier cand au achitat au platit pe chitanta fara sa mai dea si penalitati si vb de datorii de mai mult de 6 luni, am dovezi pt asta.
Fondul de rulment este la fel de obligatoriu ca si fondul de reparatii.
Evidenta lor separata se tine in contabilitate in registre specifice fiecarui fond.
In banca toti banii se tin la gramada intr-un singur cont.

Penalizarile se aplica tuturor restantelor care nu se platesc in maxim 30 zile de la scadenta.

Administratora v-a spus ca nu mai sunt bani, dar v-a dat si explicatii?
elga50 a scris:

Fondul de rulment este la fel de obligatoriu ca si fondul de reparatii.
Evidenta lor separata se tine in contabilitate in registre specifice fiecarui fond.
In banca toti banii se tin la gramada intr-un singur cont.

Penalizarile se aplica tuturor restantelor care nu se platesc in maxim 30 zile de la scadenta.

Administratora v-a spus ca nu mai sunt bani, dar v-a dat si explicatii?


Va rog sa-mi spuneti daca pentru fondul de reparatii trebuie emisa la incasare chitanta separate, asa cum se procedeaza la fondul de rulment (art 24, alin. 2) din HG 1588/2007.
In HG 1588/2007 nu am gasit o prevedere expresa.
Multumesc pentru ajutor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administratora a cheltuit banii din fondul de reparatii androidu androidu Buna seara. Am cerut scris , in calitate de locatar al blocului, catre administratora sa mi dea un raport, cu situatia de la fondul de reparatii de pe un an ... (vezi toată discuția)
Penalizari pentru intarzieri de plata!! eX3nna eX3nna Buna ziua, Incepand din luna iunie 2015, administratora blocului ne-a impus o taxa lunara de 100 lei pt a reface terasa. Aceasta nu era in baza niciunui ... (vezi toată discuția)
Acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul vivi23ro vivi23ro sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai ... (vezi toată discuția)