Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de reparatii si modul de atribuire al lui si mi-au raspuns tot in scris ca ,, nu a fost constituit un astfel de fond, toate costurile reparatiilor efectuate, fiind incluse pe listele de intretinere si justificate cu facturile eliberate pentru aceste operatiuni". Multumesc pentru lamuriri.
doresc sa stiu daca pot fi data in judecata de as de proprietari in situatia in care s-au facut reparatii la bloc (izolarea acoperisului,interfon nou si usa termopan la intrare)daca nupot plati suma de 1760 lei integral ci o platesc esalonat 200 lei lunar? pana acum am platit 600 lei,dar administratoarea si presedintele (sot si sotie)m-au amenintat cadaca nu platesc luna viitoare 1160 lei ne da in judecata.
Nu au motive sa va dea in judecata daca platiti luna de luna.
Actiunea asociatiei nu va fi acceptata deoarece trebuie sa treaca 90 de zile de neplata ca sa fiti chemata in judecata - conform legii 230/2007.
Stati linistita si vedeti-va de treaba, adica platiti lunar cat puteti si nu veti ajunge la judecata!
Am citit despre problema care va macina asa ca haideti sa o luam pe rand:
1. Se colecteaza 6 luni pe an fond de reparatii
2. Presedintele si administratora, adica "Famiglia", ii cheltuie dupa bunul lor plac.
3. Daca li se cer explicatii... nu le dau.
Masuri:
1. Cereti explicatii IN SCRIS presedintelui, care este obligat sa va raspunda si sa va puna la dispozitie orice document al asociatiei.
2. Solicitati ofertele stranse de administrator in cazul ultimei lucrari, aceea de 4800 de lei (cu banii astia schimba jumate de subsol). De ce spun de oferte, pentru ca la articolul 22, alin (9) zice asa:
"Pentru lucrările privind proprietatea comună, administratorul, ţinând seama de preţ, durată de execuţie şi calitate, supune spre analiză, selecţie de oferte şi aprobare comitetului executiv al asociaţiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerinţele, în vederea executării lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare, potrivit art. 37 din Legea nr. 230/2007. În caz contrar, cheltuielile nu vor fi acceptate la plată".
Daca nu exista factura, mai multe oferte, se poate face plangere impotriva administratorului, pentru abuz, precum si impotriva membrilor comitetului executiv si al cenzorului.
O simpla plangere penala (e adevarat,, necesita timp), poate avea efecte devastatoare intr-o asociatie pentru ca exista posibilitatea ca unii dintre membrii sa se sperie si incep sa se dea in gat unul pe altul. Asa puteti sa vedeti cum stau lucrurile si sa ii si schimbati.
3. Daca nu primiti nicio explicatie, sesizati biroul de asistenta si indrumare al asociatiilor de proprietari din primarie. Fiecare primarie are asa ceva.
As avea si eu o intrebare legata de fondul de reparatii.
Fondul de reparatii se completeaza la loc dupa ce a fost utilizat o bucata din bani?
Din ce am citit in legea 230/2007 nu spune nimic de acest lucru.(ori nu am vazut eu bine)
Nu, nu se scrie, dar tine de o buna gospodarire a fondurilor asociatiei.
E bine sa fie completat, astfel incat sa fie "bani albi pentru zile negre" mai ales pentru cazuri de urgenta!