Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de reparatii si modul de atribuire al lui si mi-au raspuns tot in scris ca ,, nu a fost constituit un astfel de fond, toate costurile reparatiilor efectuate, fiind incluse pe listele de intretinere si justificate cu facturile eliberate pentru aceste operatiuni". Multumesc pentru lamuriri.
Puteti s-o faceti in doua moduri:
- va propuneti o suma tinta si o perioada in care sa atingeti aceasta suma tinta. O impartiti pe luni si pe cota-parte indiviza si o puneti pe lista in coloana de F.rep. in dreptul fiecarui proprietar. Pe masura ce cheltuiti din ei, o reintregiti pentru ca vreti sa aveti mereu aceasta suma pentru a putea face reparatiile pe care le doriti.
sau
- va propuneti o suma micuta, suportabila de catre toata lumea (exemplu = cca 5-10 lei) pe care sa o strangeti pe liste in fiecare luna fara a avea o tinta precisa.
In asociatia mea noi folosim a doua metoda (5 lei / luna) si, deoarece suntem destul de multi, se strang sume bune din care putem face reparatii.
Avem si un fond de chirii si de asemenea un fond de penalizari.
Alegeti metoda care va va permite sa va atingeti in primul rand scopul de a avea bani de reparatii.
Buna ziua
Am si eu o intrebare referitor la fondul de reparatii. De ani de zile adunam acest fond, insa nu am beneficiat niciodata de el, pentru reparatiile efectuate am adunat intotdeauna bani in bloc. Acum mai dorim sa facem unele inbunatatiri pentru care avem bani adunati insa nu ne ajung si am solicitat asociatiei un mic ajutor, care bineinteles v-a fi restituit. Asociatia nu vrea sa ne ajute cu acest "inprumut" pe motivul ca avem un locatar cu restante. Acum ma intreb ca daca noi nu putem beneficia de ajutorul asociatiei din cauza acelui locatar cu restante, de ce mai platim acel fond de reparatii? Intr-adevar locatarul respectiv are o restanta destul de frumoasa, insa doar jumatate reprezinta cheltuielile de apartament, restul sumei fiind cheltuieli de judecata. Nu cred ca este corect sa se acumuleze intr-o singura rubrica restanta catre asociatie si cheltuielile de judecata, normal ar trebui sa apara in rubrici separate, insa asociatia nu vrea sa le separe. Ce putem face noi, restul locatarilor, pentru a beneficia de un ajutor din partea asociatiei? Este legal sa nu ne acorde nici un fel de ajutor din cauza acestui locatar? Daca legal nu putem beneficia de acest ajutor mai suntem obligati sa platim in continuare fondul de reparatii?
Nu se intelege exact cine anume solicita acest ajutor si ce lucrari doriti sa faceti, dv. ca locatar,iar asociatia nu va sprijina?
Vreti sa clarificati acest aspect?
Dorim sa facem inbunatatiri la bloc, de exemplu sa schimbam geamurile deoarece ele arata deja jalnic nu se inchid si cand ploua intra apa pe casa scarii. In bloc am adunat in fiecare luna o anumita suma insa ne mai lipseste un pic. Intrucat am fi dorit sa facem aceasta lucrare inainte sa vina frigul am solicitat asociatiei sa ne inprumute din fondul de reparatii acea suma care ne mai lipseste, insa ei refuza pe motiv ca avem un locatar cu restante. Mentionez ca acestei asociatii de locatari apartine 28 de blocuri.