avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... acte necesare la predarea gestiunii de la un ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul

sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai de 8 familii, de 3 saptamini fosta administratoare amina predarea actelor. as vrea sa stiu care sint actele obligatorii ce se predau, pe linga stampila, cartea de imobil, facturier,facturile din ultimile luni...
Cel mai recent răspuns: vivi23ro , utilizator 13:48, 31 Octombrie 2010
Facturier, adica chitantier.......?
.................
Trebuie sa mai primeasca si registrul de casa.
O situatie a soldurilor Activ-Pasiv
O situatie a fondului de rulment, daca exista
O situatie a fondului de reparatii, daca exista
......................
Si toata arhiva, cu precadere ultimele liste.
situatia soldurilor pasiv- activa cum ar treb sa fie sub forma de raport contabil sau cum?doamna a fost distituita din cauza calcularii dupa ureche ... pina si a dat seama sotul...din ,,ultimele liste,, ce pot sa inteleg?. multumesc de intelegere
La cate apartamente sunteti....situatia aceasta ACTIV-PASIV suna cam pompos.
In fond trebuie vazut daca
fondul de rulment+fondul de reparatii+valoare facturi restante la furnizori+restantele de incasat de la locatari pentru FR si F.rep.........
=
ce a mai ramas de incasat de pe ultima lista de la locatari+banii din casa+banii de la banca+plati anticipate si nepuse inca pe liste.
Ultima modificare: Luni, 19 Octombrie 2009
elga50, moderator
am inteles.. mai am o intrebare ce ar putea parea cam idoata dar cum nu am avut ocazia sa vad o sedinta de bloc ,,profi,,... dupa fiecare sedinta unde s au luat hotariri importante , gen hotarirea fondului de reparatii,hotarirea penalitatilor se face proces verbal?
ce i se poate imputa fostei administratoare daca nimic din consumabil(becuri,etc) si nu numai nu au fost luate cu facura si deci nu se pot justifica din fondul de reparatii?
mai am o situatie ciudata....o persoana din bloc are restante, nu ca nu ar putea sa plateasca ci nu vrea... fosta admin a spus ca a platit din banii personali si ca ar vrea ca si chitantele sa ramina la ea ca sa isi recupereza banii, in acelasi timp la ultima factura de gunoi se vee ca asociatia e restanta pe o luna la plata gunoiului.. de unde se poate sti daca nu a platit din banii de gunoi intretinerea restantului.. ea motiveaza ca de cind e ea admin de vreo 10 ani si mai bine tot la 2 luni se platea gunoiul...
Aveti mai multe intrebari si am rugamintea ca, de acum incolo, daca veti mai avea, pana le lamuriti sa le scrieti cu liniuta, unele sub altele sau numerotate, ca sa putem sa intelegem toate nelamuririle Dv. :)
Deci:
- trebuie sa aveti un caiet de PV unde sa consemnati tot ce s-a discutat in sedinta respectiva, cine a spus, ce-a spus, cati au votat, cati n-au votat.
- cheltuielile administrative curente se pun pe listele lunare, nu se iau din fondul de reparatii. In acesta se strang bani pentru lucrari importante.... Faptul ca nu poate dovedi cu bonuri fiscale, chitante etc. ca a cheltuit niste bani din fondul de reparatii pe diverse obiecte..... i se imputa. Se face un PV al comitetului, se constata prejudiciul si i se imputa, trecandu-i-se pe lista, la intretinere sau oprindu-i-se din salariul pe care il mai are de luat.
- chitanta cu care a platit (primul exemplar) poate ramane la ea de vreme ce ea a platit. E problema ei cum se descurca cu restantiera. Important e ca (,) chitantierul (exemplarul 2 al acestei chitante) sa fie la administratie, la un loc cu toate celelalte chitante ale locatarilor.
- Nu poate sa faca ce spuneti pentru ca ar insemna sa aiba lipsa in casa, in gestiune si banuiesc ca nu e atat de proasta. Pot sa va spun un lucru. Facturile, daca sunt bani in gestiune, se platesc lunar. Daca nu sunt bani suficienti, platile se fac incepand cu cele mai mici facturi catre cele mai mari si in general se pastreaza un singur furnizor in restanta, asta ca sa fie o ordine a platilor. Dar aici, sigur, fiecare administrator isi gospodareste banii dupa cum considera ca e mai bine, daca e de buna credinta.
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2009
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Administratora a cheltuit banii din fondul de reparatii androidu androidu Buna seara. Am cerut scris , in calitate de locatar al blocului, catre administratora sa mi dea un raport, cu situatia de la fondul de reparatii de pe un an ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii asinth asinth Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment folosit in alte scopuri so2ro so2ro Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Ca in orice asociatie care se respecta, si unde locuiesc eu s-a incasat fond de rulment de la locatari . In ... (vezi toată discuția)