Mi-am facut PFA de cateva luni si un urma citirii catorva posturi pe acest forum m-am gandit sa intreb despre nelamuririle pe care le am:
1. Cand am fost la finante ca sa depun actele pentru infiintarea PFA-ului mi sa spus ca trebuie sa cumpar Registru unic de control snuruit si trebuie dus la stampilat si mi sa spus ca mai trebuie sa cumpar si Registrul de incasari-plati si Registrul de inventare snuruite dar nu a zis nimeni ca trebuie numerotat si stampilat de cei de la finante (un contabil care m-a ajutat cu sfaturi atunci nu mi-a spus acest lucru, la fel nici cei de la finante care mi-au spus ce registre sa cumpar). Ce ar trebui sa fac acum cu ele?
2. Mi-am deschis cont bancar pentru PFA pe langa un alt cont deja existent pentru persoana fizica, ambele la ING. Pot sa fac transfer de bani intre cele 2 conturi si sa folosesc cardul atasat contului de PFA la cumparaturi personale? Tot un contabil mi-a spus ca nu pot folosi contul de PFA decat pentru tranzactii legate de PFA si pot doar sa scot bani la bancomat pentru uz personal.
3. Activitatea PFA-ului este de arhitectura si editare foto si video. Eu stiu ca Registrul de inventar se tine pentru evidenta marfii care o cumpar si o vand, dar toata activitatea mea este pe calculator, eu dau clientilor documente electronice, nu marfa fizica. Ce trec in registrul de inventar? Trebuie sa trec acolo echipamentele care le-am achizitionat (monitor, calculator, componente hardware, software)?
1. Registrul Unic de Control NU este obligatoriu pt PFA. Totusi, daca il vrei, il cumperi direct de la Administratie, ar regim special, nu e snuruit si nu il duci la stampilat.
RJIP si RI trebuie numerotate si vizate; du-te acum, cu ele, la inspector (nu uita de cererea de vizare) si ti le va viza (de obicei, e fara probleme).
2. Da, puteti scoate bani din contul bancar PFA, puteti transfera bani etc. Il puteti folosi si la plati personale (vor fi neded.)
3. In RI se trec doar bunurile care tin de activitatea PFA : calculator, imprimanta, nu marfa,deci, nu stocuri.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.