In cazul in care, intr-o institutie publica:(, cu personal contractual cineva indeplineste conditiile pentru pensionare si totusi este in continuare angajata ce se poate face? Persoana respectiva ocupa un post cu salarizare si gradatie maxima si ar fi trebuti sa fie pensionata de peste 1 an. Va multumesc:(
Daca ati vrut sa intrebati cum puteti inceta CIM-ul salariatei, incetarea se face conform prevederilor art. 56 lit.d) Codul muncii (si apropo, o puteati face de la data comunicarii deciziei de pensionare ...).
Potrivit art.61 lit.e din Codul muncii, angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care ţin de persoana salariatului în cazul în care salariatul îndeplineşte condiţiile de vârstă standard şi stagiu de cotizare şi nu a solicitat pensionarea în condiţiile legii.
Asadar, daca sunt indeplinite cele doua conditii - indeplinirea în cazul de catre salariat a condiţiilor de vârstă standard şi stagiu de cotizare şi salariatul sa nu fi solicitat pensionarea - angajatorul poate sa il concedieze in temeiul art.61 lit.e C.mun. (angajatorul nu este obligat sa-l concedieze). Prin urmare, angajatul poate sa isi continue activitatea in cadrul unitatii respective daca angajatorul nu a dispus concedierea lui.
Cred ca nu am fost destul de explicita. Cine initiaza procedura de pensioanre in vederea primirii deciziei?
Angajatorul sau angajatul. Va dati seama, ca angajatul nu are nici un interes sa devin pensionar si daca nu exista temei legal care sa-l oblige sa se pensioneze nu o face.:D
Sunt doua variante :
1. daca salariatul nu solicita pensionarea, atunci angajatorul are posibilitatea sa-i desfaca contractul de munca potrivit art.61 ali.1 lit.e C.mun.
2. daca salariatul solicita pensionarea, atunci potrivit art.56 lit.d din C.mun. c.i.m al acestuia inceteaza de drept.
Pensionare
Un salariat care si-a depus actele pentru pensionare la Casa de pensii trebuie sa fie platit in continuare pana la primirea deciziei de pensionare? Ce se ... (vezi toată discuția)