avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1485 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Dreptul la autoaparare
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Dreptul la autoaparare

Recent am primit cateva amenintari prin telefon in care mi se aducea la cunostinta ca urmeaza sa fiu vizitat la liceu de un individ care doreste sa ma vatameze pentru simplul fapt ca as fi afirmat ca acesta este rahitic.
Acum problema este urmatoarea , directorul liceului meu a incercat sa ma exmatriculeze din totdeauna deoarece in primii mei ani am refuzat sa-mi denunt colegii pentru anumite fapte pe care le-au savarsit dar la care eu nu am fost martor(altfel spus incerca "sa imi bage cuvinetele in gura" ca sa poata sa ii sanctioneze ). NU SUNT UN ELEV PROBLEMA si singurii care l-au mai impiedicat pe director sa ma exmatriculeze sunt profesorii care ma cunosc foarte bine si stiu ce fel de elev sunt defapt.Imi este teama acum sa ma apar deoarece daca as faceo in mod cert as putea sa il dobor pe agresor iar directorul ar avea ca pretext ca este o abatare de la regulamentul scolar motiv pentru care ar putea sa ma exmatriculeze. Tin sa mentionez ca singurii elevi carora directorul se pare ca le ia apararea sunt cei din familii instarite si a caror parinti viziteaza lunar cabinetul sau:). Ultima oara ,un elev care provine dintr-o astfel de familie a injurato pe o profesoara la ora , acesta a fost chemat la director iar in scurt timp directorul mi-a comunicat ca elevul care a injurato pe profesoara i-ar fi spus ca eu sunt vinovatul si ca e de datoria mea sa o conving pe profesoara sa il ierte altfel ma da afara:) (deci pur si simplu si fara motiv eu am cazut la mijloc deoarece am fost vazut mai "fraier", dar in cele din urma dupa ce mama baiatului a vizitat din nou liceul ,brusc situatia sa ameliorat)

In concluzie
daca agresorul patrunde in incinta liceului meu , lucru pe care il va face in mod sigur si fara sa se legitimeze ca nimeni nu se duce sa spuna "buna ziua am venit sa va omor un elev poftiti buletinul " , am dreptul sa ripostez fara teama de a fi sanctionat ca ma apar? Iar daca directorul incearca sa ma exmatriculeze ce argument i-as putea aduce care sa ii inchida gura si sa il faca sa ma lase in pace...in fond anul asta dau bacul si nu vreau alte probleme:|

p.s: Directorul nu raspunde in nici un fel de persoanele care patrund in incinta liceului?Este oare o incalcare a regulamentului scoalar autoapararea?
Cel mai recent răspuns: ContSters181996 , utilizator 10:56, 13 Martie 2011
Coform legislatiei romane, nimeni nu isi poate face singur dreptate. Puteti sesiza politia privind situatia in cauza si sa solicitati protectia lor. Autoapararea nu este o scuza nici in fata instantei. Directorul scolii raspunde de protectia persoanelor aflate in sediul scolii, elevi, profesori, pe durata normala a cursurilor.
De acord cu d-na avocat.Nimeni nu-si poate face dreptate singur.Adreseaza-te directorului scolii sau parintii tai sa se adreseze, in scris, acestuia.
P.S- fara suparare, mai pune mana pe carte si invata cat de cat ortografia, mai ales ca anul acesta dai bacul#-o#-o#-o#-o
@liamic 43, haideti sa nu fim rautaciosi.Userul a cerut un sfat si nu a scris aici pentru a fi urecheat pentru proasta ortografie.
Si eu il sfatuiesc sa se adreseze d-lui director,pentru ca acesta sa ia unele masuri, de pilda, sa ii anunte pe elevii de serviciu sa nu ii permita accesul in scoala.
Problema insa nu e rezolvata din punctul meu de vedere in acest mod, totusi, fiindca individul l-ar putea astepta altundeva, in apropierea scolii de exemplu.
Sa ne amintim de unele cazuri de incidente cu elevi , dintre care unele au avut urmari foarte grave.
Ar fi indicat sa evite a provoca asemenea indivizi , fiindca se expune si isi creeaza probleme .
Observ ca mai sus exista opinia conform careia ,,autoapararea nu este o scuza nici in fata instantei".Eu spun ca dimpotriva, autoapararea este o scuza pe care legea insasi o prevede.Atunci cand exista o aparare legitima impotriva unui atac injust....Daca acest elev s-ar afla in pericol grav, ar fi necesar sa se apere, daca nu este altcineva prin preajma care sa intervina.
E drept ca exista acest principiu, de a nu ne face singuri dreptate.Insa apararea legitima este o exceptie de la acest principiu si este o cauza de impunitate, atunci cand existao aparare legitima, care, conform legii ar trebui sa fie proportionala cu gravitatea atacului, si nu sa-l depasesasca.
Ultima modificare: Duminică, 13 Martie 2011
ContSters181996, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Problema infractionala HocaGeza HocaGeza Buna ziua sunt tatăl unui elev în clasa a 12 . Avem o problema cu doamna profesoara de limba Romana. Dansa le-a spus elevilor cai lasă corigenți in al ... (vezi toată discuția)
Pot fi acuzat de ceva daca am comentat poza unui profesor publicata pe net de un coleg? ContSters231669 ContSters231669 buna....eu sunt elev in clasa a 11-zecea,si am urmatoarea problema: unul dintre colegii mei a facut o poza in timpul unei ore de curs la un profesor,aceasta ... (vezi toată discuția)
Amenințarea cu scăderea notei la purtare. e mai important prestigiul liceului decât viața unui elev? ContSters444155 ContSters444155 Buna ziua, am si eu o intrebare destul de importanta avand in vedere faptul ca ne aflam in anul 2017 si traim intr-o tara care face parte din Uniunea ... (vezi toată discuția)