Sunt un SRL nou infiintat si inca nu as vrea sa apelez la un contabil,din motive financiare si de aceea indraznesc sa va pun cateva intrebari:
1.Exista o ordine de aranjare prestabilita(standrad) a documentelor contabile intr-un dosar lunar(documente casa,facturi ,extras banca ,jurnal).Este o activitate de comert.
Ce fel de jurnale si alte documente trebuie prezentate lunar in acest dosar dupa introducerea datelor contabile?(ex.registru vanzari,registru casa).Registrul de casa este obligatoriu a fi scris de mana in registrul cumparat sau se poate lista din programul de contabilitate?
2.Care sunt registrele obligatorii?(R.unic control,R.evidenta fiscala)?Altele?
...si totusi fara contabil e greu si riscant, sunt multe chestii care ar putea sa va scape, dar daca va puneti un program bun va scoate registrele automat si inregistrarile pe conturi la fel ar mai ramane de verificat si de corectat pe unde e cazul.
Un soft de gestiune si evidenta stocuri intrarii etc iti poate fi foarte util, cu preturi de la 150 la 500 de RON dar un contabil in colaborare tot iti este necesar, la bilanturile anuale care trebuie semnate de un expert contabil. Si iti trebuie in fiecare luna un contabil pentru ca trebuie sa stii cum incadrezi anumite sume in conturile contabile. Pretul unui colaborator pleaca de la 100Ron/luna si evident urca la sute de Eur pentru firme mari sau foarte profitabile.
Oricum faci sa treci in contabilitate oficial sumele pe care le platesti si sa ai un contract de prestari servicii cu acesta. Asta te poate oarecum salva in caz de malpraxis! Tu ai raspunderea de baza.
Evidenta la pfa
Iulia Feher
Buna, pentru persoanele care isi tin evidenta cu documente tipizate la Pfa neplatitor de tva, domeniu de activitate comerț cu amănuntul, ma intereseaza ce ... (vezi toată discuția)