Sunt functionar public consilier juridic la o primarie. Urmeaza sa fiu detasata pe o perioada determinata in functia de secretar la o alta primarie.
Mentionez ca indeplinesc conditii de vechime si studii solicitate conform prevederilor legale.
Nu stiu sigur ce documente trebuie intocmite in acest caz. Eu m-am gandit la o adresa din partea primariei la care urmeaza sa fiu detasata prin care solicita acest lucru, acordul primarului din cadrul primariei la care sunt angajata, dispozitia de detasare data de primaria unde urmeaza sa imi desfasor activitatea. mentionez ca la primaria unde urmeaza sa fiu detasata nu exista nici o persoana care indeplineste conditiile de studii si vechime pentru a ocupa functia de secretar comuna.
Dispozitia de detasare va fi transmisa ulterior ANFP in termen de 10 zile.
va rog sa ma ajutati in legatura cu documentele care trebuie intocmite in cazul detasarii.
Daca ati indeplinit functia de secretar 5 ani din cei 7 de specialitate ai dvs. inseamna ca trebuie sa cunoasteti cum sta treaba cu detasarile.
Art. 92
(1) Exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere se realizeaza prin promovarea temporara a unui functionar public care indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea acestei functii publice si care nu are in cazierul administrativ sanctiuni disciplinare neradiate in conditiile prezentei legi.
(2) Daca functia publica este vacanta, masura prevazuta la alin. (1) se dispune de catre persoana care are competenta numirii in functia publica, pe o perioada de maximum 6 luni intr-un an calendaristic, astfel:
a) cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru functiile din cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica centrala;
b) cu obligatia instiintarii inainte cu cel putin 10 zile a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru functiile publice din cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala. In situatia in care Agentia Nationala a Functionarilor Publici constata ca nu sunt indeplinite conditiile legale privind exercitarea cu caracter temporar a unei functii publice de conducere, dispune neefectuarea masurii sau, dupa caz, incetarea acesteia.
Art. 57:
(6) Conditiile minime de vechime in specialitatea studiilor necesare participarii la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea functiilor publice de conducere se stabilesc astfel:
a) 2 ani in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice, pentru ocuparea functiilor publice de conducere de: sef birou, sef serviciu si secretar al comunei, precum si a functiilor publice specifice asimilate acestora;
b) 5 ani in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice, pentru ocuparea functiilor publice de conducere, altele decat cele prevazute la lit. a).
(7) Pentru participarea la concursul de recrutare organizat pentru ocuparea functiilor publice de conducere, candidatii trebuie sa fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare in domeniul administratiei publice, management ori in specialitatea studiilor necesare exercitarii functiei publice.