avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cateva nelamuriri
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cateva nelamuriri

Buna ziua, as dori cateva lamuriri pentru niste probleme avute cu o asociatie de propietari cu centrala proprie de incalzire privind intretinerea unde am fost chiriras, am stat 3 persoane intr-o garsoniera dubla de 34mp, fara bucatarie aceasta fiind improvizata in balcon, adica aragaz pe butelie.
Prima problema ar fi sa imi spuneti daca la aceasta asociatie se calculeaza corect intretinerea avand in vedere ca ei au 3 rubrici pentru gaze adica una pentru gaze bucatarii(unde nu plateam), una pentru gaze incalzire, si una pentru gaze incalzire apa calda, cea din urma are sumele cele mai mari ajungeam si la 250 de lei(gaze incalzire apa) pt 3 persoane pe luna.
A doua problema ar fi ca pana la urma a trebuit sa plecam si in ultima luna am stat doar 10 zile 2 persoane , si am avut surpriza sa fim trecuti toata luna cu 2 persoane , si asta e cazul fericit dupa cei de acolo chipurile au fost indulgenti ca nu ne-au trecut 3 , sa inteleg ca a fost la mica intelegere nu s-au luat dupa o decizie legala anume si ma gandesc daca am vreo sansa dupa niste discutii cu ei sa imi recalculeze intretinerea ca pana la urma nu am stat cele 15 zile de care stiu ca trebuiesc pentru a lua cuiva bani pe intretinere.
Am incercat sa fiu cat mai explicit si sper ca exista cineva care imi poate da un raspuns chiar daca poate am gresit si ei au totusi dreptate dar ca un exemplu pe luna ianuarie la 3 persoane/34mp intretinerea a fost de 458 lei si din cate am vazut si m`am interesat la cunoscuti un apartament cu 3/4 camere si 4 persoane mai platesc sumele acestea
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: buzz0ut , utilizator 23:10, 16 Martie 2011
1-Eventualele neclaritati sau nelamuriri pentru valorile impuse la plata pe lista de intretinere ,in conformitate cu art 12 A c,d din HG nr 1588/2007 se solutioneaza ,sau ar trebuie sa fie solutionate de catre presedintele de asociatie ,caruia i se pot adresa contestatii la lista de plata ,in termen de 10 zile de la data afisarii.
Presedintele are obligatia sa raspunda in termen de 7 zile
2-Pentru scoaterea din evidenta ,respectiv calcularea cotelor de intretinere la valoarea reala a efectivului existent in apartament ,va revine obligatia sa anuntati anterior presedintele de asociatie prin cererere oficiala.
Ati intreprins acest demers?
La prima intrebare raspunsul este: e corect sa fie 3 rubrici pentru ca sunt masuratori diferite.

La a doua intrebare: trebuia sa fiti scosi de la cheltuielile care se repartizeaza pe numar de persoane toate persoanele care au lipsit mai mult de 15 zile din apartament. Nu acestea fac suma atat de mare, ci caldura si apa, care oricum nu intra in acele cheltuieli de care ati fi scutit.
Acum presedintele si-a dat demisia si e o mare agitatie acolo pentruca a plecat cu scandal nu prea vad cui m-as putea adresa ; scris nu am facut nici un demers dar am anuntat ca vom pleca si nu vom ramane pana la data la care platisem chiria oricum nu ne-a zis nimeni nimic de ceva scris si dupa cum observ ar fi trebuit .
Curios lucru e ca la un alt bloc vecin cu centrala proprie au doar doua rubrici probabil nu am fost bine informat
Si as fi fost scutit de plata gazelor pentru apa calda pentru ca acelea ridica intretinerea foarte mult si ca sa stai 10 zile sa platesti 3-4 milioane nu stiu cui i-ar conveni
Va multumesc pentru raspunsuri acum imi dau seama ca am gresit ca nu am facut ceva scris oficial...cum nu am fcut nimic oficial cand m`am mutat acolo, ideea ca vreau sa fiu corect si sa nu plec fara sa platesc, dar nici sa platesc ceva ce nu am consumat nu imi convine
Asa este, dvs., eventual proprietarul locuintei trebuia sa anunte asociatia despre toate cele scrise de dvs. in post.
Acum daca tot v-ati mutat, cred ca intr-adevar nu se mai poate face nimic. Oricum, la noua locuinta trebuie sa va informati despre cum se fac repatizarile la toate capitolele, vedeti daca aveti apometre sa fie sigilate, cand, cum si cine face lecturarile acestora si mai sunt o serie de obiceiuri locale (puteti citi hotarari specifice as. prop.) pe care dvs. ca si chiriasi sa le stiti...
In conditiile in care daca tot ati venit aici pe forum, mai intrebati-ne si daca stim, va raspundem.
am fost astazi sa platesc ce mai aveam de platit adica pe februarie, mi-a venit 345 de lei asta la 2 persoane toata luna in conditiile in care am stat 10 zile concluzia e ca nu aveam ce face daca nu am depus cererea de scoatere de la intretinere a una sau mai multe persoane si explicatia a fost clara asa a vrut presedintele sa va treaca presedinte care acum a demisionat, si am aflat cum se socotesc intretinerile in acel bloc : lor le vin 3 facturi, una de la Enel, una de la gaze sin una de la apa ; apa e impartita la numarul de persoane din bloc, curentul se calculeaza individual pe apartament iar gazele sunt impartite dupa un criteriu calculat de ei adica: 15% gaze bucatarii,20% gaze incalzire si 65% gaze pentru apa calda, nu iti poti pune contor gaze nu iti poti pune apometre asta a fost raspunsul administratorului. Ba mai mult decat atat in acel bloc subsolul si mansarda e locuit , sunt niste camarute ale propietarilor din bloc pe care ei le inchiriaza si printre alte explicatii una m-a socat oarecum dupa ce am intrebat administratorul "Daca eu stau 4 zile plecat pe saptamana inseamna ca platesc la fel ca cel care sta acasa 7 zile din saptamana" raspunsul a fost "Exact! Si amaratii astia din mansarda ce or sa faca?".Sa inteleg ca nu conteaza cat stai platesti la fel ca cel ce sta acasa ba mai mult mai tinem si pe altii in spate.
concluzia e ca te simti furat dupa o intamplare ca asta mai ales cand mai vrei sa fii si corect acum stau si ma intreb de ce m-am dus sa platesc?
M-am mutat la casa soacrei mele nu mai platesc chirii intretineri etc.
Va multumesc pentru raspunsuri sper sa nu mai am de a face cu intretineri si chirii

Alte discuții în legătură

Consum apa garsoniera BoGy_NBA BoGy_NBA Buna ziua, Vreau sa va prezint o situatie pe care nu am mai intalnit-o intre subiectele din forum: Incepand cu 5 mai 2015 am incheiat un contract de ... (vezi toată discuția)
Administratorul şi preşedintele asociației de proprietari Solovastru14s Solovastru14s Bună ziua, Am unele neclarități în privința metodelor de calcul şi aplicarea acestora de către administrator şi, în plus, alte dubii cu referire la ... (vezi toată discuția)
Impartire cheltuieli condominium Zorin Zorin Buna ziua, Va rog mult sa ma ajutati in urmatoarea problema: locuiesc intr-un apartament situat intr-o casa ce are in total doua apartamente. Pe toata ... (vezi toată discuția)