Buna seara.
In cazul in care aministratorul unei societati inputerniceste " prin procura speciala, mandat, decizii etc"o persoana din cadrul firmei sa semneze in locul lui anumite acte atunci in actul respectiv nu ar trebui sa apara si numele persoanei care semneaza si inputernicirea, mandatul, procura in baza careia semneaza?
Ce valoare juridica are un act unde este trecut numele administratorului ca si repr legal si semnatura nu i apartine, ci semnatura este a unei persoane la care nu se face absolut nici o referire in documentul respectiv.
Conform prevederilor legii societatilor comerciale, Legea nr. 31/1990, administratorul poate transmite unele din puterile de reprezentare acordate de catre adunarea general[ catre alte persoane.
Transmiterea acestor puteri de reprezentare se face, asa cum ati mentionat si dvs, prin intermediul unui mandat.
mandatul poate avea forma unei procuri sau a unei decizii.
Lipsa semnaturii, sau semnatura care nu apartine administartorului in cauza, conduce la lipsa de efecte a respectivului mandat.
Totusi, trebuie avut in vedere ca acest mandat, care prezinta aceste vicii, poate fi ratificat de persoana care are calitatea de administrator, situatie in care toate actele juridice intocmite de mandatar devin valabile.
are aceiaisi valoare ca un document semnat de persoana care a facut inputernicirea...inputernicirea se face in mod legal in fata unui notar public...care in ofera dreptul legal inputernicitului sa semneze in locul mandatarului
Speta concreta este urmatoarea.
Intr o decizie de concediere este trecut reprezentant legal dl X care este administratorul societatii persoana care are dreptul de a concedia conform prerogativelor oferite de actul constitutiv.La sfarsitul deciziei este trecut numele lui, iar semnatura este a unei alte persoane, dar nu indica absolut nimic cui apartine semnatura respectiva.
Eu inteleg ca are probabil procura sau o decizie si ca poate semna, dar eu de unde stiu acest lucru?
Am avut si eu procura pt semnarea contractelor de ipoteca dar trebuia sa mentionez obligatoriu in contractul de ipoteca numele meu si procura speciala in baza careia semnez in numele angajatorului.
Nu ar fi normal sa se treaca numele persoanei care semenaza si actul in baza careia poate semna fiind vorba totusi despre o decizie de concediere?
decizia de concediere, hotararea in sine, e luata evident de cine trebuie.
ca a semnat altcineva, nu vad cu ce va poate ajuta si care e problema.
e o practica veche, raspandita, mai ales in probleme de personal, se semneze la "director/administrator", seful personalului/resurse umane, de exemplu, sau adjunctul directorului.
nu puteti face nimic, hotararea e luata de "al mare" insusi.
doar pentru ca este o practica veche asta nu inseamna ca este si legala, la fel ca si prostitutia e veche dar nu si legala.
Eu de unde stiu de exemplu ca decizia a fost semnata de o persoana competenta si nu de catre femeia de servici care spala toaleta.La banca de ce se cere fisa de specimen?
Daca va trimite sefu sa semnati un ordin de plata fara specimen puteti face?
Degeaba a luat "al mare" aceasta hotarare ca daca nu puteti dovedi si nu prezentati la banca inputernicirea nu sta nimeni de vorba cu dumneavoastra.