avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 342 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cine si ce acte pastreaza intr-o Asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cine si ce acte pastreaza intr-o Asociatie de Proprietari

Buna ziua!
1.Sunt presedinte la o Asoc. de Proprietari, insa eu nu am acces la niciunul dintre actele asociatiei (cheia de la subsol si de la dulapul cu acte o are doar administratorul). Orice act de care am nevoie trebuie sa il solicit, si nu imi este pus la dispozitie - de exemplu, conventiile civile, pe care eu nu le-am semnat!
Puteti sa imi spuneti, va rog, cine si ce acte poate sa pastreze in Asociatia de Proprietari? (mentionez ca, o data pe luna, administratorul ia stampila Asociatiei, cu care certifica la REBU incasarea bonurilor).
2.Daca, la un an de la angajare, administratorul nu a prezentat atestatul dupa incheierea cursurilor de la Primarie (nefiind de meserie si nepracticand anterior administratia), eu pot fi facut responsabil pentru pastrarea in serviciu, desi l-am atentionat oficial (adresa inregistrata) si am adus la cunostinta Comitetului Executiv aceasta iregularitate?
3.Pot fi facut responsabil de pastrarea conventiilor civile ca forma de angajare, desi am atentionat CE de OBLIGATIA incheierii de contracte de munca ?(desigur ca nimeni nu vrea sa plateasca taxe duble, dar nici eu nu vreau sa platesc amenda!!!)
Va cer scuze pentru 'avalansa' de intrebari, si va multumesc pentru lamuriri, de care am mare nevoie! L.E.#-o
Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 04:15, 21 Martie 2011
Conform norme in vigoare,reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele acesteia
Pe cale de consecinta presedintele ,pentru a putea reprezenta interesele proprietarilor si a a sociatiei ,trebuie sa fie la cunostiinta cu intrega documentatie a asociatiei de proprietari,care de regula se pastreaza la sediul administrativ al acesteia
Administratorul ,este angajatul asociatiei de proprietari cu limite de competenta bine stabile de catre statut,legile care guverneaza activitatea asociatiilor de proprietari,fisa postului si orice alte decizii dispuse de comitetul executiv ala asociatiei de proprietari
2-Legal,incheierea raportului juridic in baza caruia se presteaza activitatea si responsabilitatea de administrator in cadrul asociatiei de proprietari ,se realizeaza numai dupa prezentarea si depunerea in copie a atestatului emis de serviciul specializat din primarie
In situatia in care eventual se constata existenta de incalcari ale normelor materilizate cu prejudiciu material,presedintele de asociatie si cenzorul raspund fata de gestiunea asociatiei de proprietari
3-Normele in vigoare sunt dispuse pentru respectare si aplicare unitara
Constatarea de incalcari ale acestora ,de catre autoritatile competente,se pot materializa cu sanctionarea presedintelui sau si a comitetului executiv al asociatiei de proprietari,in temeiul art 32(2) din L nr 230/2007
Multumesc, multumesc, multumesc! Toate cele bune!L.E.
Pentru toate neregulile din asociatie raspunde presedintele asociatiei. Presedintele nu trebuie sa reclame nicaieri, ci trebuie sa ia masuri. Presedintele trebuie sa organizeze intreaga activitate, modul de lucru, programul, angajari...
In toate acestea trebuie sa fie sprijinit de comitetul executiv din care face parte. Presedintele, in fruntea comitetului executiv, conduce asociatia intre adunarile generale. Daca nu reuseste, poate sa convoace adunarea generala unde propune alegerea unui alt comitet sau sa-si dea demisia si sa se al;eaga un alt presedinte.
Administratorul este foarte important intr-o asociatie de proprietari, nu este, asa cum spun unii "un simplu angajat", dar este clar in subordinea presedintelui asociatiei si nu invers.
La luarea in primire a functiei trebuia sa ii solicitati un raport scris administratorului cu privire la:
- activul si pasivul asociatiei
- contractele incheiate de asociatie cu furnizorii de utilitati si prestatorii de servicii, inclusiv actele aditionale
- contractele de munca sau/si conventiile civile
- situatia mijloacelor fixe si a obiectelor de inventar
- soldul casei - daca este si casier aveti dreptul de a-i controla
- registrele asociatiei
- dosarul declaratiilor depuse la fisc sau/si primarie
- lista cu persoanele cu drept de semnatura la banca
- situatia facturilor achitate si neachitate
- ultima lista cu cotele de intretinere
De asemenea trebuia sa solicitati presedintelui comisiei de cenzori raportul comisiei...

Din experienta altor asociatii, va propun sa tratati problema diplomatic, astfel incat sa preluati toate documentele asociatiei pentru o verificare sub pretextul unei solicitari a unuia sau mai multor proprietari.
Cunosc cazul unei asociatii care s-a razboit prin judecatorie pentru acetele asociatiei.
Va doresc succes.
Ultima modificare: Sâmbătă, 19 Martie 2011
eliasav, utilizator
Multumesc! - da, recunosc - e nevoie de muuuuuuuulta diplomatie, tenacitate si, desigur ca nu se poate face nimic solitar, sprijinul CE e de baza! Sa aduci totul pe linia LEGII, fara sa produci reactii adverse, revolta chiar - trebuie sa fie si putina vocatie pe langa meserie, cercetare si cunoastere. Slava Domnului pentru internet si inimosii altruisti care ne sar in ajutor!...L.E.

Alte discuții în legătură

Plangere administrator caradis caradis Buna ziua. sunt cenzor la o asociatie . Am verificat actele pe 2015 si sunt ingrozita de ce am gasit in ele. Presedintele nici nu vrea sa auda de expertiza, ... (vezi toată discuția)
Schimbare administrator de bloc perla_perlaa perla_perlaa Buna ziua v-as ruga sa-mi spuneti cum putem schimba administratorul blocului care nu doreste sa plece de la conducere. nu a achitat utilitatile de 3 luni ( ... (vezi toată discuția)
Evitati discutiile cu dragusin ionel asocpp49sc2 asocpp49sc2 ATENTIE!!!!!!!!!!! domnilor, acest domn ( ARMENTEROS)DRAGUSIN IONEL a fugit de la mai multe administratii cu banii si actele, a facut ce a vrut in timp ce a ... (vezi toată discuția)