Va rog sa ma ajutati si pe mine cu cateva probleme.
Sunt medic si in decembrie 2007 m-am angajat la un SRL cu domeniu de activitate medical. Firma avea 3 asociati si unul din ei era si mai este administrator, fara sa fie medic; unul din ceilalti era medic In cursul lunii februarie am devenit in urma AGA si eu administrator al firmei (deci suntem doi administratori). Celalalt administrator are puteri depline pe perioada nelimitata. Ulterior (in decurs de cateva saptamani am devenit si asociat in firma cu un procent de 15%, celalalt medic cedand actiunile sale, o parte catre mine, o parte catre ceilalti doi.. In noul act constitutiv se precizeaza ca primul administrator are puteri depline pe perioada nelimitata, iar eu sunt administrator pe o perioada nelimitata cu puteri conform contractului de mandat. Eu nu am contract de mandat. In orice caz eu nu am semnat nimic in firma (decat in calitate de medic), nici o alta hartie cu exceptia celor care ma numeau administrator si asociat.
Din cate stiu eu o firma cu domeniu de activitate medical trebuie sa aiba cel putin o treime din asociati medici si unul din administratori trebuie sa fie medic, ceea ce in prezent este indeplinit in firma.
Problema mea este ca vreau sa ma retrag, atat din functia de medic (pentru care am contract individual de munca), din calitatea de asociat si din cea de administrator, deoarece nu mai am incredere in celalalt administrator.
Intrebari:
contractul individual de munca prevede un preaviz de 15 zile (si chiar daca eu am neoficial o functie de conducere, aceasta nu e prevazuta nicaieri) - sunt angajata doar ca medic specialist - pot fi obligata la un preaviz mai lung (cel de 30 de zile?
cum fac pentru a-mi depune si a obtine o aprobare a cererii de demisie din functia de administrator. Inteleg ca sunt probleme cand nu mai e nimeni altcineva administrator dar la noi nu e cazul. Cam cum ar arata o cerere de demisie pentru administrator si cum pot sa o dau oficial. Trebuie sa convoc AGA, cum convoc AGA?
Vreau sa renunt si la actiuni (in mod normal nu ar fi o problema, dar aici e dificil deoarece eu sunt singurul asociat si administrator care e medic). Daca eu imi dau demisia din aceste functii, firma trebuie practic sa declare incetarea activitatii si atunci nu ma pot acuza ca produc daune firmei?
E o situatie destul de complicata si sper ca am fost destul de clara.
Va rog mult sa ma ajutati cat mai repede, deoarece ma ingrijoreaza ce ar putea face celalalt administrator. Multumesc anticipat.
Termenul de preaviz este stabilit in contravtul individual de munca, in conevntiile colective aplicabile sau in regulamentul; intern. Daca nu aveti stabilit un asemenea termen CCM l;a nivel national prevede un termen de preaviz de 20 de zile,. Si cazul demnisiei se poate prevede un asemenea termen si cum nu evti oficial o functie de conducere puteti arata inm cererea de demisie ca intelegeti ca raportul de munca sa inceteze dupa aceasta data. Demisia nu trebuie motivata si nnu exista ca atare un model, ea poate fi inregsitrata la societate si dupa expirarea termenului de preaviz emisa o decizie care sa constate incetarea raporturilor de munca.
Cit priveste drepturile dv. ca ascoiat in cadrul societatii nu au nici o legatura cu demisia si daca societatea nu mai poate functiona nu vi se poate angaja in nici un fel raspunderea.
Din ce am mai vazut pe internet, inteleg ca in demisia din functia de administrator unii scriu ca imi dau demisia conform legii... art...; si tot asa inteleg ca trebuie sa o prezint catre Adunarea Generala a Asociatilor.Cum convoc AGA? Ca asociat sau ca administrator? Si cum ma asigur ca ei inregistreaza public demisia mea la Camera de Comert sau Registrul Comertului? La mine problema principala e sa renunt la functia de administrator pentru ca asta atrage raspunderile cele mai mari.
pe internet putem gasi multe lucruri utile, dar se scriu si o multime de prostii. Cel mai bine ar fi sa vorbiti cu un avocat , el va sti exact ce proceduri sa urmeze pentru convocarea adunarii generale, va face verificarile le registru, sa vada daca s-a inregistrat numirea ca administrator a dvs. , dupa adunare, va face actele necesare pentru eliberarea din aceasta functie, depunere registru documentatie aferenta si eliberarea mentiunilor.
Administrator
Booksy
Sotul meu este angajat la o firma cu contract de munca in functia de director general si apare si in actul constitutiv ca administrator. El vrea sa plece din ... (vezi toată discuția)