Buna ziua.
Va rog sa-mi spuneti daca sunt sanse si ce trebuie sa fac:
Mama soacra a lucrat in sectorul agricol mai multi ani, insa din documente (carte de munca si adeverinta), rezulta o vechime de 8 ani si 4 luni. In urma solicitarii si verificarilor in arhiva, a reesit faptul ca lipsesc anumite documente (dosare), pe o perioada de ani, motivul pentru care adeverinta eliberata, nu cuprinde si acea perioada. Am mers impreuna cu doua persoane la notarul public, (aceste au fost colege de servici in acea perioada cu mama soacra), au dat declaratie pe propria raspundere in acest sens. Mentionez ca cele doua persoane sunt pensionare, au reusit sa iasa la pensie tot in baza unor adeverinte din care rezulta rezulta exact acea perioada care ii lipseste mamei soacre, (sunt in posesia adeverintelor in copie de la dosarul de pensionare a celor doua persoane). Sunt sanse ca vechimea care mai este necesara pina la minim 10 ani, sa fie luata in calacul in baza declaratiilor, unde trebuie sa ma adresez? casei de pensii, primariei, ...
Ce baza legala poate fi invocata? Au existat in cariera d-voastra profesionala o astfel de situatie? cum s-a rezolvat?
Va multumesc din suflet si astept un raspuns, un sfat, o solutie.
Imi pare rau, soacra dvs. nu poate sa se pensioneze in baza unor declaratii notariale, nu exista nicio baza legala in acest sens. Singura solutie ar fi sa incheie un contract de asigurare sociala cu casa de pensii pe o perioada de 1 an si 8 luni. Alta solutie nu exista.