Buna ziua.As vrea sa stiu daca exista o perioada maxima, cf legii in care o firma este obligata sa elibereze o adeverinta unui fost angajat?
Mama a lucrat 30 ani la o firma.Acum ea este pensionata pe caz de boala si anul acesta ar trebui sa iasa la pensie la varsta.A fost la vechea firma unde a lucrat sa ceara o adeverinta cu orele suplimentare lucrate in cei 30 de ani ca sa o depuna la Casa de pensii pentru recalcularea pensiei si i s-a raspuns ca aceasta avederinta o va primi in 1-2 ani .Este normal?Unde putem face plangere in caz ca exista o perioada legala in care ar trebui eliberata aceasta adeverinta?
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.