avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 372 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Care sunt documentele pe care un angajator are ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Care sunt documentele pe care un angajator are obligatia sa le emita la incetarea contractului individual de munca?.

Am plecat din firma la care lucram cu art 55 litera b,prin acordul partilor..

Departamentul Resurse Umane mi-a oferit doar 2 documente:decizia de incetare si acordul de incetare al contractului de munca impreuna cu fluturasul de salariu.

Intrebari

1 ) Ce documente trebuie sa solicit si sa primesc cu ocazia lichidarii?

2) Ce documente trebuie sa cer de la firma ptr a avea dovada platii CAS ?

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:22, 7 Martie 2014
@ mihai1667

1 ) Ce documente trebuie sa solicit si sa primesc cu ocazia lichidarii?


Desi legea nu prevede exact ce documente trebuie primite de catre un salariat la incetarea c.i.m. , in practica, se emit urmatoarele documente:
- decizia de incetare a c.i.m,
- adeverinta de vechime
- adeverinta de somaj

Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.

2) Ce documente trebuie sa cer de la firma ptr a avea dovada platii CAS ?


Plata CAS-ului nu se poate dovedi decat cu ordinele de plata emise de catre angajator.

Daca doriti sa verificati daca perioada lucrata la acest angajator figureaza ca si stagiu de cotizare la pensie, atunci solicitati Casei de Pensii eliberarea unei adeverinte de stagiu de cotizare . Verificati , in asa fel, dupa CUI-ul angajatorului perioada lucrata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente lichidare ro_zapacila ro_zapacila Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu raspunsuri la doua intrebari. M-am intors la job din concediu crestere copil in varsta de pana la 2 ani. Nu am mai ... (vezi toată discuția)
Ce acte trebuie cerute de la fostul angajator..? pentru un nou loc de munca StanoiuFlorin1 StanoiuFlorin1 Am lucrat o perioada de 10 luni ,Ce acte trebuie cerute de la fostul loc de munca ...?Pentru un nou loc de munca ? Va multumesc anticipat (vezi toată discuția)
Acte eliberate de angajator niku_20_2005 niku_20_2005 Buna ziua, doresc sa va adresez o intrebare si anume, eu lucrez la o companie de aprox 7 ani, timp in care in cadrul serviciului am beneficiat de anumite ... (vezi toată discuția)