Parintii mei au divortat din anul 1999, iar eu impreuna cu sora mea am ramas in grija mamei, tatal fiind obligat prin lege sa plateasca o pensie alimentara (prin anul 2003, aproximativ. De atunci nu s-a mai facut nicio recalculare). In momentul de fata, eu sunt student (la stat), iar sora mea tocmai a implinit 18 ani. Intrebarea este: MAI POT CERE RECALCULAREA PENSIEI ALIMENTARE DACA AMBII "COPII" SUNT MAJORI? De platit stiu ca trebuie sa o plateasca pana la terminarea studiilor, dar se mai poate face recalculare? Sau ramane suma de la ultima recalculare? Va rog sa ma ajutati, este destul de urgent! Multumesc anticipat!
Fiind deja majori, puteti solicita majorarea pensiei de intretinere. Puteti face cererile voi insiva, fara acordul mamei. Recalcularea nu este posibila. Daca doriti sa depuneti cerere si nu va descurcati, va pot sprijini .
Obligatia de intretinere a tatalui dvs. a incetat de drept la implinirea varstei majoratului, lucru de altfel mentionat in hotararea prin care a fost stabilita pensia de intretinere.
1.Pentru a putea beneficia de pensia de intretinere-dvs. si aici ma refer la majorul student, este necesar sa promovati o actiune de stabilire pensie ( nu majorare, pentru ca suntem din nou in fata unei noi stabiliri), actiune pe care o veti formula in nume personal in contradictoriu cu tatal dvs.
Pensia se va stabili in cuantum de 25 % din venitul net realizat de catre tatal dvs.( in cazul in care tatal nu mai are un alt copil in intretinere) in situatia in care tatal este angajat cu forme legale, insa in acest caz va trebui sa indicati instantei angajatorul si sediul acestuia pentru comunicarea veniturilor realizate de catre acesta.
De asemenea, va trebui sa probati ca va aflati in continuarea studiilor, proba pe care urmeaza sa o faceti cu adeverinta eliberata de catre institutia de invatamant superior ale carei cursuri le urmati.