Buna dimineata. In luna iulie anul trecut, o cladire a firmei la care lucrez a fost inundata, fiind necesare interventii atat la utilajele care se aflau in cladire cat si la cladire. Pentru a fi despagubiti de firma de asigurari ni se cere un deviz de lucrari, sa includa toate reparatiile care s-au facut. Toate reparatiile s-au efectuat in regie proprie. Imi poate arata cineva un model de deviz, oricat de complex(sau oricat de "subtire")? nu stiu de unde sa incep, si poate m-ar ajuta daca as vedea pe hartie cateva elemente pe care ar trebui sa le cuprinda. multumesc
Nr. crt. / Denumire activitate / UM / Cant. / PU (mat. man. transp) / Specificatia de calcul (valoare) /Total
Explicatii:
Denumire act. = operatiile efectuate (ex. evacuare apa, curatare suprafata afectata, demontat / montat parchet)
UM = mp., ml., mc, buc., etc.
Cant. = ex. 15 (in functie de suprafata)
PU: la mat. - vom avea costul materialului folosit, la manopera - se calculeaza in functie de orele necesare prestarii activitatii cat si de complexitatea acestora, la transport - se imparte in mod egal la toate operatiile, costul transportului cu materialele. NB. se folosesc preturile fara TVA.
Specificatia de calcul = valoarea rezultata din cant. x PU (ex. mp. 15 x 35 lei reprezentand val. mat. = 525 lei, la fel si cu manopera (ex. mp. 15 x 20 lei, mare atentie la costul manoperei), idem transport.
Total = adunarea celor 3 (mat. man. transp)
(la final spre ex. vom avea 5 operatiuni ca nr. si 5 valori rezultate).
Cheltuieli directe: se aduna cele 5 valori rezultate.
Total deviz (fara TVA): idem ch. dir.
TVA 24%: val. TVA
Total general deviz (inclus TVA): val. deviz + TVA
Prestator,
SC....X....SRL
(semn./stampila)
NB. Faptul ca reparatiile s-au facut in regie proprie nu inseamna ca nu beneficiati de, despagubiri (in functie si de conditiile contractuale incheiate cu societatea de asig.) dar in acelasi timp nici societatea de asigurari nu o sa va creada pe cuvant, drept pentru care sa pregatiti facturile de materiale achizitionate cat si factura aferenta transportului acestora.
Daca mai aveti intrebari le astept cu placere.
Succes!
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.