Am cumparat, online, un bilet de avion, dus-intors, de la un operator aerian din UE cu datele de dus- intors precizate. Din motive obiective a trebuit sa plec mai devreme urmand, ziceam eu, doar sa ma intorc cu biletul cumparat si platit in avans. Dar stupoare : nu se poate decat cu plata diferentei la tariful de dus (one way) care este de cca 5 ori mai mare pentru ca spune operatorul prin neprezentarea la dus s-a anulat toata rezervarea ori dupa cum am spus eu am platit deci nu mai vorbim de o rezervare ci de un contract. Mi se pare hotie pe fata. Pe ce baza anuleaza operatorul biletul =un contract? Ce-l doare pe el ca nu ma prezint din moment ce locurile au fost platite ?
Stie cineva daca s-ar putea face ceva ? Aceasta practica e generala din cate am inteles, la toti operatorii, nu ar fi abuziva ca asa au reglementarile . Eu zic insa ca reglementarile sunt abuzive.
Multumesc.
Cititi Drepturile pasagerilor pe transportul aerian Regulamentul (CE) nr. 261/2004.
Totodata trebuie sa va uitati pe spatele biletului sau pe site-ul operatorului de transport aerian ce conditii au in cazul neprezentarii pentru imbarcarea la bordul avionului.
Daca au prevazut faptul ca in cazul neprezentarii se anuleaza biletul sau cursa?
conform OG 21/1992 privind protectia consumatorilor trebuie sa va informeze corect, complet si precis prin Regulament.
Va puteti lega de orice chichita cum am mentionat mai sus si le puteti solicita restituirea din suma. Depinde cum au formulat. Cursa se anuleaza prin neprezentare ( dvs. putand considera doar pentru dus) sau biletul se anuleaza atunci fiind vorba de cursa dus intors).
Asta este chichita din cate vad eu de care va puteti lega.
Multumesc pentru sugestie. Pe site zice:
,, This fare is only valid if the flights are taken in the booked sequence. Otherwise the fare will be recalculated based on the actual flight routing,,
adica : ,,Acest tarif este valabil numai daca zborurile (cursele) sunt facute in secventa care au fost rezervate. Altfel tariful va fi recalculat pe baza noului traseu de zbor,,
Eu as zice ca : 1-nu am schimbat traseul (routing) de zbor adica nu am cerut alta escala. Biletul avea o escala la Amsterdam.
2-daca nu ma prezint la cursa (flight) de dus ci doar la cea de intors secventa curselor (flights) se pastreaza asa cum a fost rezervata (booked).
Ce parere aveti ? Cu motivatia asta la Protectia Consumatorului as avea vreun castig de cauza sau in justitie? Multumesc.
Nu sunt eu in masura sa ma antepronunt dar daca asta este tot ceea ce scrie cu siguranta aveti sansa de a va recupera o cota parte din valoarea biletului si totodata de ce nu si sanctionarea contraventionala a operatorului de transport aerian.
Cui alte cuvinte formulati reclamatia catre OPC in temeiul Ordonatei 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.
Nu uitati sa anexati la petitie toate documentele edificatoare in copie.
Ma refer la raspunsul dat de companie, copie bilet, etc.