In urma cu 6 ani am cumparat un imobil P+M, intr-o comuna limitrofa Buc. Cumpararea s-a realizat la notariat, pe baza actelor de proprietate, a cadastrului, imobilul fiind inscris in CF. Astazi, intentionand sa contractez un credit ipotecar, am aflat de la juristii bancii ca autorizatia de constructie nu corespunde cu contractul de vanzare-cumparare. Intr-adevar, autorizatia era emisa pentru Parter+utilitati, dar cadastrul si actul de vanzare sunt pe situatia reala, Parter + Mansarda. Am mers la primarie pentru a solicita ajutorul si a afla cum pot rezolva situatia, dar mi s-a spus ca nu se mai poate face nimic. As dori sa stiu daca situatia in care se gaseste imobilul este una legala si daca se poate face vreun demers (juridic sau administrativ) pentru a indrepta lucrurile.
Conteaza ce este inscris in Cartea Funciara. Pe cei de la banca asta ar trebui sa ii intereseze.
Daca cei de la Primarie, care ar trebui sa verifice respectarea autorizatiei de constructie nu ii deranjeaza situatia, cu atat mai mult n-ar trebui sa-i deranjeze pe cei de la banca.
Potrivit art.55 alin.(1) din legea 7/1996 privind regimul general al cadastrului si publicitatii imobiliare, dreptul dobandit prin construire se va putea inscrie in CF pe baza unui Certificat eliberat de primaria localitatii unde este situat imobilul, prin care se atesta faptul ca proprietarul a edificat constructiile in conf. cu autorizatia de construire eliberata potrivit legii precum si a unei documentatii cadastrale.
Dvs,, daca ati cumparat imobilul, era realizata prima inregistrare la CF, prin urmare, chiar daca autorizatia de constructie este doar pentru o parte din imobil, odata efectuata publicitatea in CF, se presupune ca totul este in regula. Schita cadastrala e intocmita corect si inregistrarile de asemenea.
Astfel incat, in opinia mea, dvs. detineti tot ce va trebuie pentru a dovedi dreptul de proprietate asupra imobilului.
Daca o anume banca vrea sa cunoasca intreg istoricul cladirii si considera ca nu aveti acte suficiente, nimic nu va impiedica sa va adresati unei alte banci. In mod normal, pentru a ipoteca un imobil in favoarea unei banci sunt necesare : actul de proprietate al imobilului, schita cadastrala, extras de carte funciara.
In aceasta situatie, daca fostul proprietar a inscris imobilul in CF fara certificat de la primarie, greseala apartine celor de la CF? Acest certificat ar trebui sa se regaseasca undeva? Si in general, cine este vinovat de situatia creata? Primaria, ca nu a sesizat/amendat fostul proprietar? Cei de la cadastru, pt ca nu au verificat legalitatea actelor? Notarul?