supun acest caz pe forum in speranta unor recomandari in privinta metodelor de contestare privind decizia primita de la cei de la Circulatie din Udriste-Bucuresti.
Prin decembrie 2010, am fost lovit intr-o intersectie din Bucuresti de o masina ce venea din dreapta de pe o strada care avea marcajele rutiere de "cedeaza trecerea" desenate pe carosabil. Din pacate, la coborarea din masina, am observat ca si strada de pe care veneam, desi la toate celelalte intersectii avusese prioritate, avea pus un semn de "cedeaza trecerea" pe un stalp la 10 m de intersectie. In concluzie era o intersectie care avea semne de circulatie agatate pe stalp de "cedeaza" pe strada de pe care veneam (intrare+iesire) si respectiv marcaje rutiere (noi) de "cedeaza" pe strada de pe care venea cel care m-a lovit(la fel, intrare+iesire).Cunosc prioritatea semnalizarilor dar aici era clar vorba de o eroare de semnalizare.
Intreband agentul de circulatie sosit la fata locului (un trecator a fost lovit usor la picior dar a chemat salvarea) despre cum se poate ca o intersectie sa aiba "cedeaza"pe toate intrarile/iesirile, acesta mi-a replicat ca nu conteaza iar cel din dreapta mea are prioritate de dreapta !! A doua zi m-am interesat (neoficial) si am aflat ca in evidentele politiei, strada pe care circulam eu avea prioritate si ca cei de acolo (impreuna cu cei de la primarie) AU UITAT sa ridice semnele, lucru care s-a remediat la doar 2 zile de la accident !!
Continuarea a fost dosar penal pe numele meu pt.vatamare corporala, NUP dupa 3 luni si, dupa ce m-am dus la Udriste cu hotararea Parchetului, am fost anuntat de o decizie de suspendare a dreptului de circulatie pe 60 zile cu reducere la 30 daca promovez un examen, ca bonus ca nu am mai avut niciodata suspendat permisul. Desi am fost personal la Udriste cand am fost anuntat de aceasta decizie, nu mi s-a inmanat niciun exemplar al deciziei pe motiv ca procedura prevede trimiterea acesteia prin Posta (doar?!).Precizez, nu am niciun proces-verbal de contraventie sau vreo amenda aferenta acestui caz si nimeni nu m-a contactat pe perioada "cercetarilor" in acest dosar pentru a da vreo lamurire.
Astept pareri din partea Dvs. daca pot contesta ceva si daca se justifica aceasta actiune iar ,in caz afirmativ, ce (mai) pot face in acest sens.Culmea e ca masina care m-a lovit era condusa de un sofer care nu avea asigurare de raspundere civila(la data accidentului) si mai avea un caz asemanator in cercetare iar sansele de recuperare a prejudiciului de la masina mea sunt destul de mici(nu-i mai facusem Casco anul acela :( ).
Imi vine greu sa cred ca tocmai in Bucuresti poate fi comisa o astfel de neglijenta majora incat sa apara o intersectie cu "4 semne cedeaza trecerea" dar asa fiind se aplica prioritatea de dreapta asa cum a spus politistul. Daca s-au facut atat de rapid modificarile in intersectia respectiva cum puteti dv dovedi ca ati avut dreptate? Aveti vreo fotografie, martori ceva? Instanta o sa ceara probe. La a doua problema , daca in hotararea instantei nu era prevazut sa vi se retina permisul atunci cu hotararea respectiva mergeti la politie si solicitati restituirea permisului.
Parerea mea e , nu puteati contesta nimic , deoarece la accidente de circulatie cu vatamari corporale in prima faza doar se cerceteaza . In timpul cercetarilor se audiaza martori si se administreaza probe . Daca aveti facute poze cu indicatorul ' cedeaza ' pe drumul pe care ati circulati Dvs, atunci puteti avea castig de cauza 100%. Daca nu , atunci in momentul inaintarii rezolutiei , acesta este insotit de un referat de neincepere a urmaririi penale . Puteti sa solicitai o copie dupa acest document , deoarece va priveste direct pe Dvs, ca persoana, care ati fost cercetat in acest sens . In acest referat se face si o descriere a evenimentului si se precizeaza fiecare ce regula a incalcat . Puteati primi NUP , deoerece v-ati impacat cu victima sau ca nu sunteti vinovat de producerea accidentului . In acest ultim caz cu copia rezolutiei si a referatului de neurmarire penala va puteti adresa FPVS( Fondul de Protectie a Victimelor Strazii ) care acorda despagubiri materiale ptr evenimente in care vinovatul nu are asigurare de raspundere civila . In mod normal ar trebui sa va restituie si permisul , dar sincer nu stiu care este regimul de restituire in asemenea situatii . Daca reusiti sa obtineti despagubirea de la FPVS , maideparte e treaba lor de la cine recupereaza , de la vinovat , de la primarie sau de la amandoi . Parerea mea , ca merita sa faceti un efort si sa vedeti ce va spun cei de la FPVS .
Chiar daca nu s-au demontat vechile semne de circulatie dumneavoastra trebuia sa le respectati. Intr-o intersectie unde gasiti semnul cedeaza trecerea din toate directiile de mers, STOP, sau intersectia nu este dirijata de nici un semn de circulatie sau de agent rutier si/sau nesemaforizata se aplica regula PRIORITATE DE DREAPTA, va recomand sa cititi CODUL RUTIER art. 58 alin3 Prin semnul STOP si prin semnul cedeaza trecerea intelegem pierderea prioritatii pe acel drum, iar prin PRIORITATE DE DREAPTA intelegem acordarea de prioritate acelor participanti la trafic care vin din dreapta, exceptie de la regula este in momentul cand schimbi directia de mers la dreapta. Ce v-ati fi facut daca nu erati in Bucuresti?
Hudro, multumesc pentru interventie.
Am fotografii atat cu semnul lasat pe drumul pe care circulam cat si cu semnul aparut "peste noapte" pe drumul pe care circula cel care m-a lovit.
Nu am vazut referatul care insotea rezolutia (dealtfel nici nu am primit inca rezolutia prin posta, am fost personal la parchet si am reusit sa iau un exemplar) dar voi cauta sa obtin o copie; victima stiu ca a dat declaratie ca nu are nicio pretentie (la spital a fost doar pansat la picior zgarietura provocata de un ciob de beton).
Multumesc inca odata pentru interventii si orice alta recomandare on-topic este binevenita.
Stima.