OUG 34/2006 prevede:
Art. 215 - (1) Dosarul achiziţiei publice are caracter de document public. Accesul persoanelor la aceste informaţii se realizează cu respectarea termenelor şi procedurilor prevăzute de reglementările legale privind liberul acces la informaţiile de interes public şi nu poate fi restricţionat decât în măsura în care aceste informaţii sunt clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuală, potrivit legii.
Legea 544/2001 prevede:
Art. 1
Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internationale ratificate de Parlamentul Romaniei.
Art. 2
In sensul prezentei legi:
......
b) prin informatie de interes public se intelege orice informatie care priveste activitatile sau rezulta din activitatile unei autoritati publice sau institutii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informatiei;
c) prin informatie cu privire la datele personale se intelege orice informatie privind o persoana fizica identificata sau identificabila.
Art. 6
(1) Orice persoana are dreptul sa solicite si sa obtina de la autoritatile si institutiile publice, in conditiile prezentei legi, informatiile de interes public.
(2) Autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa asigure persoanelor, la cererea acestora, informatiile de interes public solicitate in scris sau verbal.
Art. 12
(1) Se excepteaza de la accesul liber al cetatenilor, prevazut la art. 1 si, respectiv, la art. 11^1, urmatoarele informatii
a) informatiile din domeniul apararii nationale, sigurantei si ordinii publice, daca fac parte din categoriile informatiilor clasificate, potrivit legii;
b) informatiile privind deliberarile autoritatilor, precum si cele care privesc interesele economice si politice ale Romaniei, daca fac parte din categoria informatiilor clasificate, potrivit legii;
c) informatiile privind activitatile comerciale sau financiare, daca publicitatea acestora aduce atingere dreptului de proprietate intelectuala ori industriala, precum si principiului concurentei loiale, potrivit legii
d) informatiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
e) informatiile privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare, daca se pericliteaza rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidentiale ori se pun in pericol viata, integritatea corporala, sanatatea unei persoane in urma anchetei efectuate sau in curs de desfasurare;
f) informatiile privind procedurile judiciare, daca publicitatea acestora aduce atingere asigurarii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricareia dintre partile implicate in proces;
g) informatiile a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor.
Coroborand prevederile celor doua texte de lege, eu consider ca, prin punerea la dispozitia unui ofertant a documentelor celorlalti participanti la procedura, sa incalca prevederile Art.12, alin. (1) lit.d), intrucat oferta contine si date despre personalul ofertantului respectiv (ex. contracte de munca, carti de munca,copii acte identitate, diplome, etc.), date cu caracter personal; mai mult contractele de munca pot contine chiar clauze de confidentialitate.
Deasemenea, contractele prezentate ca experienta similara de ofertanti pot contine clauze de confidetialitate.
Parerea mea este ca nu trebuie sa le puneti la dispozitie aceste documente.
Pentru a se evita astfel de situatii, consider ca ar fi cel mai bine ca, la sedinta de deschidere a ofertelor, anexa la procesul verbal sa fie completa si sa cuprinda modul in care fiecare ofertant indeplineste conditiile obligatorii solicitate. Din pacate, din graba sau de multe ori lipsa de interes, autoritatea contractanta bifeaza doar pe anexa daca exista sau nu un document, fara a da informatii despre modul in care fiecare ofertant indeplineste conditiile, procedura nefiind transparenta.