Prietena mea lucreaza la o firma de call-center ,AEROGLOBAL pe nume aici (Cost Master Comunication ),cu sediul in Toronto ,Canada.In Bucuresti au doar un departament de vanzari pt Canada si S.U.A. .
Problema e ca nu s-au semnat contracte in limba romana,ci doar in engleza,si astea nu stiu cat sunt de valabile sau nu,iar firma merge pe faliment.Acum se fac presiuni asupra angajatilor sa plece fara sa primeasca plata ,sunt stresati si amenintati ca vor fi dati afara ,chiar daca isi implinesc target-ul la zi.
In cazul in care prietena mea e data afara si nu-si primeste banii pt cat a lucrat,pot recurge cu vreo sansa la judecata ?( are doar o luna jumatate de cand lucreaza acolo).Avand in vedere ca firma e canadiana,iar procesul dupa cate am inteles se face unde au are firma sediul,ce solutii mai sunt pt a iesi cat de cat bine din aceasta situatie?
Multumesc !
pai... in cazul litigiilor de munca, salarii, etc competent este Tribunalul din raza angajatului. Respectiv Bucuresti, daca inteleg bine. Sa ii dea in judecata pentru plata salariului. Dar la Bucuresti nu au si ei o forma de organizare? Un punct de lucru, sucursala, filiala.. cu cine si a semnat contractul de munca? cu Toronto?
In acest caz, sunt aplicabile prevederile Legii nr.105/1992 .. este un litigiu in care apare un element de extraneitate .... angajatorul este canadian.
Art.73 din Lege prevede ca, contractul este supus legii alese prin consens de parti, iar art.102 dispune: Contractul de munca este supus, daca partile nu au convenit altfel, legii statului pe al carui teritoriu:
a) salariatul isi indeplineste in mod obisnuit munca, in temeiul contractului, chiar daca este temporar detasat intr-un alt stat;
b) se afla sediul intreprinderii care a angajat salariatul, daca acesta isi indeplineste munca, prin natura functiei sale; in cazul in care totusi exista legaturi mai puternice ale contractului de munca cu un alt stat, devine aplicabila legea acestuia.