Dupa ce raporturile de serviciu au fost suspendate de drept, urmare a unui concediu medical, se poate solicita, in continuare, suspendarea pentru un interes personal legitim cf. art.95, (2)?
Impedimentul ar fi urmatorul:
Art. 95 alin. 2 din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost abrogat expres prin art. V din Legea nr. 140/2010. A se vedea, in acest sens, si Decizia nr. 543/2011 a Curtii Constitutionale.
Asa fiind, suspendarea raporturilor de serviciu, pentru interese personale, se poate face in baza art. 117 din Legea 188/1999 coroborat cu art. 54 din Codul muncii, prin acordul partilor.
:)articolul V din legea nr. 140/2010, abroga anumite prevederi din oug 105/2009, care faceau referire si la asta, prin modificari. astfel incat, art. 95 alin. (2)a revenit la forma de dinainte de acea oug 105/2009., si in prezent, acest art. 95 alin. (2) arata asa:
"Art.95
(2) Raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivată a funcţionarului public, pentru un interes personal legitim, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin. (1) şi la art. 94 alin. (1), pe o perioadă cuprinsă între o lună şi 3 ani."
Asa ca, art 117 si 54..n-au nici un sens.
Eu folosesc programul legislativ Legis, si in forma actualizata in urma unei adrese cu punctul de vedere al ANFP (parca din luna septembrie), au scos aliniatul respectiv.
Si pentru mine a fost o noutate pentru ca vroiam sa fac o suspendare pentru interese personale.
ANFP-ul era de parere ca se coroboreaza 188 cu prevederile Codului muncii, cam ceea ce sustine userul de mai sus.
:) Sa rationam putin: oug 105/2009 a modificat art. 95 alin 2 si i-a dat o forma care a devenit textul implicit al Legii 188/1999. Daca, imediat dupa oug 105/2009, Legea 188/1999 s-ar fi republicat, art. 95 alin. ar fi aratat conform modificarii aduse. Legea 140/2010 nu a facut decat sa abroge textul in cauza. Si pe mine m-a mirat abrogarea, tinand cont de faptul ca, suspendarea raportului de serviciu pentru interes personal legitim a subzistat inca de la publicarea Legii 188/1999 si pana la aparitia Legii 140/2010.
Faptul ca, art.95 alin. " (4) Suspendarea raportului de serviciu (...) respectiv se aproba in cazul prevazut la alin. (2), prin act administrativ al persoanei care are competenta numirii in functia publica." a fost mentinut in aceasta forma este putin ciudat, dar, in opinia mea, intra la categoria "... orice alte prevederi contrare, se abroga" din Legea 140/2010.
A se vedea si Decizia nr. 543/2011 a Curtii Constitutionale.