Am nevoie de ajutor, intrucat ma aflu intr-o situatie incurcata
cu administratorul blocului in care locuiesc.
Doresc sa ma constitui in PFA, motiv pentru care am nevoie de avizul
asociatiei de locatari si al vecinilor, pentru schimbarea destinatiei
garsonierei proprietate personala, din locuinta, in sediu social.
Am fost cu tipizatul la administratorul blocului, care mi-a spus ca
doreste o copie dupa buletin, o copie dupa actul de proprietate si... actul constitutiv al firmei!!!
Am intrebat la Registrul Comertului, unde mi-au raspuns ca,
1) PFA nu au act constitutiv, numai societatile comerciale au, si ca,
2) oricum, ce cere el este absurd, din moment ce actele constitutive se
elibereaza dupa constituirea societatii comerciale, si nu inainte,
iar avizul pentru schimbarea de destinatie este unul dintre actele de
care depinde constituirea unei societati comerciale.
Am incercat sa-i explic acest lucru, dar nici nu sta sa asculte. Este
ori dovada de prostie, ori de rea vointa, ori incearca sa-mi dea de
inteles ca doreste spaga.
Ce pot face in aceasta situatie? Va multumesc mult anticipat, pentru
orice raspuns
repetati procedura cu expicatiile de rigoare, invitati-l la registru, sustineti-va cauza, vorbiti si cu presedintele asociatiei sa va dea o mana de ajutor, unii pricep mai greu ....( dupa noua lege si PFA-urile au un "act constitutiv" numit acord de constituire).
Am avut senzatia ca vorbesc singur. Sustine sus si tare ca toate firmele din bloc au facut cum le-a zis el, "ce eu sunt mai breaz"?
Cat despre presedintele asociatiei, a ajuns presedinte multumita domnului administrator -- in consecinta, spune si crede ce crede domnia sa, administratorul. Pe scurt, pare ca nu ajung nicaieri.
Ma tot gandesc daca nu exista o "portita" legala, pentru ocolirea acestui act de aviz.
Avizul se da pentru "schimbarea destinatiei imobilului", din locuinta, in sediu social, corect? Dar daca nu se schimba destinatia imobilului? Sa ma explic:
Creez un contract de condominium intre mine (persoana fizica) si eu insumi (PFA) -- da, stiu, e stupid... :) -- in care cedez persoanei fizice autorizate o camera din imobil pentru a fi folosita ca sediu social. Doar o camera (am mai vazut formularea asta in contracte de condominium). Asa stand lucrurile, destinatia imobilului nu se schimba, ci doar destinatia unei camere din cuprinsul imobilului.
Intre dvs.si administrator exista un litigiu .Acest litigiu se poate solutiona urmand calea medierii.,
intrati pe www.[editat de admin].net,si aveti toate informatiile legate de aceasta procedura extrajudiciara
Nu cred ca exista un litigiu intre cei doi.
Aratatii domnului presedinte de asociatie care sunt actele necesare autorizarii unei PFA, potrivit Anexei la OUG nr.44/2008.
1. Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării PFA
1.1. Carte de identitate sau paşaport - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul
1.2. Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
1.3. Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
1.4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
1.5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
PFA-ul nu are nici act constitutiv si nici acord de constituire. ;)