Sunt angajat in cadrul unei firme de IT. Contractul de munca este pe perioada nedeterminata si precizeaza clar ca programul de lucru este de luni pana vineri intre orele 9 - 18 cu pauza intre 13 si 14.
Cu toate acestea in urma cu aproximativ 6 luni am fost anuntat, eu si colegii de compartiment, ca la 3-4 saptamani trebuie sa lucram in weekend 6-8 ore/zi sambata si/sau duminica in functie de necesitatile companiei. Compensarea se face in bani sau in ore libere. Nu ma incanta acest program deoarece in weekend am obligatii familiale si probleme personale de rezovat iar acest lucru se intampla in mod constant.
Ma intereseaza daca ma puteti ajuta cu un sfat, in sensul ca, in momentul cand am informat angajatorul de faptul ca nu mai pot onora aceasta "obligatie" mi s-a transmit ca este posibil sa nu mai pot continua activitatea la societate. Cu alte cuvinte am fost amenintat sau cel putin asa am perceput eu raspunsul lor.
Se poate face ceva practic in acest sens? Cat de legal este acest tip de comportament din partea angajatorului? Exista cai de atac?
Conform art. 41 alin.3 din Codul muncii litera f) timpul de munca si timpul de odihna constituie un element al cim a carui modificare nu poate fi operata decat prin acordul partilor (alin.1).
Modificarea temporara a felului muncii fara consimtamantul salariatului poate fi dispusa de catre angajator doar in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului (art. 48).
Rezulta ca simpla aducere la cunostinta a unei hotarari unilaterale a societatii, de a modifica programul de lucru nu are nicio valoare, cat timp nu s-a cerut si obtinut acceptul salariatului.
O decizie de desfacere a cim intemeiata pe acest aspect, sau bazata pe el in mod mascat, poate fi oricand contestata in instanta.
Recomandari de la itm
liah
Firma noastra are deschis magazin intr-un mall, programul mall-ului, care trebuie respectat, este si sambata si duminica. Ieri un control de la ITM a verificat ... (vezi toată discuția)