avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 452 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... plati administrative la apartament in rosu
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

plati administrative la apartament in rosu

Dragii mei,

As dori ceva lamuri cu privinta la responsabilitatile banesti catre asociatia de locatari nou infiintata intr-un bloc dat in folosinta in 2010 in Timisoara.
Am cumparat un apartament "la rosu" si cred ca va ramane asa inca cativa ani de acum incolo. Locuiesc in strainatate, platesc lunar din 2010 curatenie si curent casa scarii, dar de luna asta mi s-a cerut sa platesc si salariu administrator bloc.
Nu cred ca legislatia pomeneste de apartamente nelocuibile, la rosu.
Ma intreb daca sunt obligata sa platesc administratorul, am doar peretii casei, nu beneficiez de nimic (nu utilizez nici un serviciu, deci de ce sa platesc un administrator care nu imi administreaza defapt nimic la pereti goi?).
A 2-a nelamurire: Plata femeiii de serviciu, curent si administrator e la fel, indiferent de nr de persoane, sau marimea apartamentului. E corect?
Multumesc mult. :)
Cel mai recent răspuns: ContSters202439 , utilizator 14:17, 7 Aprilie 2011
1. Salariul administratorului, ca si celelalte salarii, se platesc in functie de cota-parte indiviza (suprafata utila a apartamentului). In consecinta, o data infiintata asociatia si angajat personal, dv. achitati salariile acestora chiar daca blocul ar fi la nivel de fundatie. Adica platiti salariile unor angajati ai unei asociatii din care faceti parte, nu angajatii unui bloc finisat.
Administratorul isi exercita functia sa si atributiile pentru administrarea proprietatii comune, nu a proprietatii individuale, asa incat nu conteaza ca apartamentele sunt locuite sau nu, el se ocupa de proprietatea comuna a asociatiei.

2. Salariile - se repartizeaza pe cota-parte indiviza;
Curentul electric, salubritatea si gazele - se repartizeaza pe numar de persoane, asadar curentul electric n-ar trebui sa-l platiti.
Pentru conformitate Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a legii.
colega elga50 va exemplificat foarte clar,într-un cuvânt ,administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului,este foarte corect şi obligatoriu conform legii angajarea unui administrator,nelegal este curentul electric,dar puteţi face o sesizare scrisă la preşedintele asociaţiei şi sunt sigur să se va rezolva problema
Multumesc pentru raspunsuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Apartament nelocuit de multi ani - platesc pierderile de apa Lilianabene Lilianabene Buna ziua, Cred ca m-am saturat sa merg luna de luna la asociatia de care apartine apartamentul parintilor mei care este nelocuit de 6-7 ani si sa platesc ... (vezi toată discuția)
Trebuie sa contribui la plata salariului administratorului? Gica Vieriu Gica Vieriu Dupa l989 am cumparat un apartament dezafectat,situat langa apartamentul meu an speranta ca an viitor al voi repara si la lucui unul din copii mei care stau ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli asociatia de locatari kamy_nora kamy_nora Buna ziua, Un proprietar care locuieste singur la parter, plateste lumina din scara blocului si curatenia pe scara, la fel ca si cel de la etajul 4, care ... (vezi toată discuția)