Buna ziua,
Cred ca m-am saturat sa merg luna de luna la asociatia de care apartine apartamentul parintilor mei care este nelocuit de 6-7 ani si sa platesc cheltuielile care contin indemnizatia contabilului, cheltuielile sociale legate de aceasta si pierdere de apa pe retea, asta in conditiile in care nu se foloseste apa in acel apartament.Intrebarea mea este: Cum trebuie sa procedez pentru a nu mai plati nimic la aceasta asociatie?
Dupa cate stiu eu, orice serviciu in tara aceasta trebuie renumerat, corect?
Dar in cazul unui apartament nelocuit, care este serviciul de care beneficiaza acesta? Plateste curent pe scara-dar parintii mei nu beneficiaza de acesta, de ce sa plateasca? Platesc pierderi apa , dar de ce daca nu exista consum de apa?
Platesc serviciile contabilei sa calculeze ? ce? nu e consum apa -ce calculeaza asta in conditiile in care factura de curent vine separat cu zero, factura de gaz vine separat cu zero?
Exista ceva prevederi legale care sa reglementeze astfel de situatii?
Va multumesc
Daca v-ati saturat sa mergeti lunar sa platiti cotele de intretinere pentru apartamentul parintilor, vindeti-l!
Altfel, trebuie sa stiti ca si pentru un apartament nelocuit se platesc niste sume care inseamna, conform HG 1588/2007 Norme de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, cheltuieli administrative repartizate pe cota-parte indiviza, adica le plateste toata lumea.
Pentru un apartament nelocuit trebuie sa fie scutit proprietarul sa plateasca: electricitatea, gunoiul si gazele, cheltuieli care se repartizeaza pe numar de persoane, deci apartamentele nelocuite, cu 0 persoane, nu le vor plati.
In rest se platesc toate celelalte cheltuieli pentru intretinerea condominiului sau pentru pierderile administrative.
Pierderile de apa se repartizeaza conform regulamentului fiecarei asociatii. Probabil in asociatia de proprietari a blocului cu pricina aceste "pierderi" se repartizeaza pe cota-parte indiviza, deci trebuie sa le platiti si dv. Pierderile de apa, mai bine zis, diferentele inregistrate lunar intre consumul facturat si cel declarat de locatari nu are ca sursa numai consumul de apa, ci mult mai multe cauze, pe care, daca doriti sa le stiti, puteti cauta in forum discutii despre aceasta problema.
In tara noastra, intr-adevar, serviciile sunt remunerate.
Un proprietar se bucura de proprietatea sa, dar ii suporta si costurile.
Observ multa indignare la autoarea topic-ului, dar probabil ca provine dintr-o necunoastere cat de cat a legii. Daca doamna sta tot la bloc, atunci situatia este si mai grava deoarece si acolo face aceleasi greseli de ”indignare”. Daca doamna nu si-a clarificat nedumerirea, putem continua discutia...
Acum, @elga50, cred ca glumiti cu vandutul apartamentului, desigur. Totusi, sunt chestiuni care privesc direct pe cei in cauza si sunt o multime de variabile in ”joc” si ma feresc sa dau solutii in cazul in care un apartament prop. personala produce cheltuieli, asa cum de exemplu pentru un autoturism nefolosit si neradiat din circulatie trebuie achitate fel de fel de taxe (exemplul este putin fortat).
Pentru o cat mai buna clarificare a celor discutate doamna poate merge la sediul as. respective si sa ceara lamuriri cu privire la cheltuielile repartizate, ocazie cu care poate afla si cum se repartizeza anumite cheltuieli comune - care de regula trebuie sa fie egale pentru apartamente de acelasi tip si suprafata. Trebuie sa i-a la cunostinta de hotararile si regulamentele aprobate, specifice acelei asociatiei (lege lasa la latitudinea AG a prop. modul de repartizare a anumitor tipuri de cheltuieli) si atunci sigur ca indignarea de care vorbeati la inceput va disparea (aproape complet).
Succes!